Vad för skillnad på PS. och PS. LE ?

• Thread starter Thread starter Jonathan
  • Start date Start date

Jonathan

Guest
Vill nu kunna använda min scanner som stått och dammat här i ett hörn alltför länge.

Men för att kunna använda den krävs det att man har ett program som är Twain kompatibelt, ett sådant är Photoshop LE tydligen.

Jag har "vanliga" Photoshop men det vill inte fungera med det. LE står väl bara för Limited Edition ?

Varför fungerar inte scannern med mitt vanliga Photoshop för :confused:

Jonathan skrev:
2082572 Vill nu kunna använda min scanner som stått och dammat här i ett hörn alltför länge.

Men för att kunna använda den krävs det att man har ett program som är Twain kompatibelt, ett sådant är Photoshop LE tydligen....
Fungerar med PSP (Paint Shop Pro) oxå

//\//\

Vanliga Photoshop är TWAIN-kompatibelt sen en massa versioner bakåt. Antagligen saknas bara en plugin för din scanner. Kolla om mappen för Photoshop LE har en plugin-mapp. Flytta det som kan ha med scannern att göra till plugin-mappen för "riktiga" Photoshop

Coola Ola skrev:
2082673 Vanliga Photoshop är TWAIN-kompatibelt sen en massa versioner bakåt. Antagligen saknas bara en plugin för din scanner. Kolla om mappen för Photoshop LE har en plugin-mapp. Flytta det som kan ha med scannern att göra till plugin-mappen för "riktiga" Photoshop

Jag har alltså inte LE, så jag kan inte göra det. Eller vad menar du :confused:

Nu kollade jag på Plugins mappen för mitt Photoshop på Import/Export, och där fanns det ju visst en fil som hette "Twain_32" :4skrika

Men varför registrerar inte mjukvaran för scannern det i sådana fall ? :va

Mr K skrev:
2082798 ska funka

Men det gör det inte..

När jag ska installera mjukvaran för scannern så scannar den datorn för att se om det finns något twain kompatibelt program, men den hittar inget.

Hur ska jag göra ?

Jonathan skrev:
2082762 Jag har alltså inte LE, så jag kan inte göra det. Eller vad menar du :confused:

Nu kollade jag på Plugins mappen för mitt Photoshop på Import/Export, och där fanns det ju visst en fil som hette "Twain_32" :4skrika

Men varför registrerar inte mjukvaran för scannern det i sådana fall ? :va

Aha, missförstod. Det går inte manuellt specificera vart filerna ska installeras då?

Coola Ola skrev:
2083682 Aha, missförstod. Det går inte manuellt specificera vart filerna ska installeras då?

Jodå, men den söker ju igenom hela systemet efter twain kompatibla program så jag trodde den skulle hitta ändå.

Men jag testar det nu!

Jonathan skrev:
2082869 Men det gör det inte..

När jag ska installera mjukvaran för scannern så scannar den datorn för att se om det finns något twain kompatibelt program, men den hittar inget.

Hur ska jag göra ?
du öppnar PS och väljer importera........ funkar inte det?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg