vad för ryggskydd

zx6r_87

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
kawasaki zx6r ninja 98
Hejsan!

Undrar vilket ryggskydd ni rekomenderar. Köpte ett ifrån biltema bara för att jag snabbt skulle ha något ryggskydd inför uppkörningen. Men jag känner mig ej säker med den plus att det passar inte riktigt med stället på. Så vilket ryggskydd rekomenderar ni att man ska köpa som skyddar ens rygg så bra det kan gå

Handelsboden.com -

Ryggskydd Rhino 102
NYHET 2009, Level 2
Från Italienska Rhino Rider kommer detta bekväma och smidiga ryggskydd. Som ett av få märken på marknaden klarar skyddet de högre Level 2-kraven i ryg...
Pris: 1.195 SEK

9055_Rhino102-B_1065.jpg

Köpte en sån själv :tummenupp

Dainese Wave har jag och är mäkta nöjd, passform och ventilation som heter duga. Hade Alpinestars modell vetefan tidigare, skyddade bra men var otympligt och hade jordens konstigaste axelremsanordning. Men Dainesar´n som sagt. Fem(5) kokosbollar av fem får det.

Hjälm diskusionen kanske gör ett skydd från Lidl eller Biltema det skydd som klarar testerna bäst .. :va

Annars håller jag med om att Halvarsson Track känns som ett robust skydd som iallafall sitter jäkligt gött på min rygg :tummenupp

Har även kört med ett Knox (det som var med i MGP reklamen för flera år sedan) skydd som påminde om H. Track

• Gilla
Reaktioner: R2
Dainese Wave har jag och är mäkta nöjd, passform och ventilation som heter duga. Hade Alpinestars modell vetefan tidigare, skyddade bra men var otympligt och hade jordens konstigaste axelremsanordning. Men Dainesar´n som sagt. Fem(5) kokosbollar av fem får det.

Har ett sånt Halvarson, och har inte heller riktigt fattat grejen med axelremmarna.. Jag är tvungen att ha dom som ett kors över bröstet, och då skär det in i halsen.. Dom måste gjort någon miss där alltså.. Eller vad tycker ni?

Bytte från Dainese till Hallvarsson nyligen. Primär anledning: Italienarna vet inte hur man gör kardborreband som fungerar. Skitnöjd med Hallvarsson.

Köpte nyligen följande skydd Rukka The AirPower OUTLAST
Har bara andvänt det någon enstaka gång hittils men det sitter skönt under. Fördel med det är att det finns remmar som man spänner i grenen som gör att skyddet ej glider upp mot nacken.

//Andreas

nä nu har jag fått lite svar..tror nog ändå det blir ett hallvarsson ändå...men skulle ni kunna tipsa mig om vilken storlek jag ska ha..är 185 o väger 90kg tror nog L är den som skulle passa mig

dainese wave har bra passform

nä nu har jag fått lite svar..tror nog ändå det blir ett hallvarsson ändå...men skulle ni kunna tipsa mig om vilken storlek jag ska ha..är 185 o väger 90kg tror nog L är den som skulle passa mig

prova

Last edited:

Du måste prova. Trodde själv att L skuller vara min storlek, men den var för "lång". Jag är själv 190. Enligt M storlek så står det att den ska passa om du har " waist to shoulders 460-500mm".

jag hade turen att hitta 4st halvarsson track på en secondhand butik :) kostade 50:- styck men prutade ner dom till 160 för alla 4 :) plus ett par Lindstrands offroadbyxor med öken cammo för 100:- :)

Har ett sånt Halvarson, och har inte heller riktigt fattat grejen med axelremmarna.. Jag är tvungen att ha dom som ett kors över bröstet, och då skär det in i halsen.. Dom måste gjort någon miss där alltså.. Eller vad tycker ni?

kan du inte ha den vanligt som en ryggsäck .och sedan bara sy till ett band som går mellan dom remarna. liksom över bröstet sså att. framifrån ser det ut som ett " H " över manstuttarna :tuttar

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park