Vad för olja?

Heléne

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2013
Hoj
KTM EXC 200 01
Hej alla glada !

Heléne heter jag och har precis köpt en KTM EXC 200 . Jag kan inget om meck så jag skulle behöva lite hjälp : )
Vad ska jag här för olja i den ? Sen körde jag förra veckan ca 1 timme och den gick kalas tills efter det då den bara dog ? Jag har beställt nytt insug och nya tändstift så de är på väg . Ska även göra rent förgasaren när jag byter stift osv. Kan det vara något annat fel ?

Jätte tacksam för svar från någon duktig därute : ) !

Det fungerar bra med atf dextron lll i lådan finns billigt på biltema . I soppan så kan du med köra med biltemas 2 takts olja som jag har för mig är helsyntet ca 2,5%

Ok! Tack , jag pratade med en kille igår som sa att syntet olja inte var det bästa utan att jag ska ha mineral olja i bensinen ? Men som sagt det kanske inte spelar någon roll ! Tack tack!

Du har haft olja i bensinen hela tiden iaf? Den går o dra runt utan problem med kicken fortfarande?
"nytt insug", menar du luftfilter? Oftast tvättar och oljar man luftfiltrena istället för att köpa nya, det bör göras hyfsat ofta, speciellt om man kör där det är dammigt/skitigt. (finns filtertvätt och filterolja på tex biltema, man har filtertvätten stående i en 10l-hink med lock så kan man tvätta filtret vid behov, torka det och sen lägga det i en plastpåse tillsammans med filterolja och masera runt och sen torka igen innan användning.)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti