Vad för olja I en 570 rr??

hompa

Hompa
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 570 RR
Vad ska man köra på för olja i en 570 rr?
Bytte olja i hojen nyss..och fem min senare så går det ej att få i friläge. Eller det kommer i men hoppar ur direkt!

Kan det verkligen påverkas av ett oljebyte eller? Känns som om fjädrarna i den inte orkar hålla kvar den rätt i friläget.

Mvh Daniel

Last edited:
Oljan kan definitivt påverka växellådan.
Vilken som passar bäst låter jag nån kunnig HWA-person svara på.
Tror f.ö. jag såg dig snurra runt raggarsvängen i Luleå förra helgen när jag var upp. Även om jag såg hojen på långt håll såg den jävligt najs ut! :tummenupp Har ni problem att hitta banåkningar i Luleå, kom å hälsa på i Ske-å!

hompa skrev:
Bytte olja i hojen nyss..och fem min senare så går det ej att få i friläge. Eller det kommer i men hoppar ur direkt!

Kan det verkligen påverkas av ett oljebyte eller? Känns som om fjädrarna i den inte orkar hålla kvar den rätt i friläget.

Mvh Daniel
Jag gissar på att du försöker få i friläge stillastående med motorn igång?
Går icke.
Antingen lägger du i friläge innan du stannar ,eller så måste du stänga av motorn.

SM 570 RR skrev:
Jag gissar på att du försöker få i friläge stillastående med motorn igång?
Går icke.
Antingen lägger du i friläge innan du stannar ,eller så måste du stänga av motorn.

Gjorde så tidigare men när ja körde i dag så är det nått skumt som hänt. Hade inga problem att hitta friläget innan. Men nu så kan man hitta de med massa pill och gorm. Men om man gasar till så hoppar en växel i

Ska och prata med en mekaniker i veckan, och testa spänna kopplingen. Känns jobbigt att klyva motorn när jag inte har några sprängskisser.
Så om nån har tips på vart man ska få tag på sprängskisser eller likande så är jag evigt tacksam

jesseboy skrev:
Oljan kan definitivt påverka växellådan.
Vilken som passar bäst låter jag nån kunnig HWA-person svara på.
Tror f.ö. jag såg dig snurra runt raggarsvängen i Luleå förra helgen när jag var upp. Även om jag såg hojen på långt håll såg den jävligt najs ut! :tummenupp Har ni problem att hitta banåkningar i Luleå, kom å hälsa på i Ske-å!
'

VI kommer ner så ofta vi kan. Lastar bara i hojjarna i bussen och kommer. VI får höras närmare sommaren.

/daniel

hompa skrev:
'

VI kommer ner så ofta vi kan. Lastar bara i hojjarna i bussen och kommer. VI får höras närmare sommaren.

/daniel

Redan sommar här ju! (?)
Vi kör i morgon, sen förhoppningsvis alla lördagar när vi inte är annorstädes...
Ni är hemskt välkomna! :tummenupp
Förresten...
Ni har inte en buss för 3 hojar att hyra ut f.o.m ons till sön? ;)

hompa skrev:

Mvh Daniel

Olivolja extra virgin är grymt bra när man har svårt att få i friläget! Annars kan man köra med Apotekets barnolja, men den är bättre för 2:an :)

hompa skrev:

Mvh Daniel

Bytte du oljemärke? Vilket körde du på förut, och vilket märke/modell spillde du i nu?
Byt ut till Castrol R4 Superbike å testkör.
Friläget får jag alltid i med motorn igång på min TE570,
förvisso annan utväxling osv i den lådan, men sån skillnad kan de inte va på sånna saker.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT