Vad för offroad??

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag e sugen på att köpa en offroad som jag skrev i min andra tråd. Eftersom jag ska ha kvar min andra hoj (gixxern) så blir det nåt hyfsat billigt, årsmodell mellan 80-95 nånstans.

Vill ha LV-reggad eftersom jag inte bor i skogen...=)
Vad skulle ni rekommendera, har kollat lite på DR 600/650, TT 600, XR 600 osv...

Synpunkter och gärna ett ca-pris!

Bra sidor att kolla på?

Thanks!

Emmi, Emmi, Emmi.
Jag vet precis vad du behöver.
Just min hoj råkar vara till salu nu.
Och bry dig inte om att den ser tung ut, det är nämligen så här.
Klarar man att köra den här offroad så kan man sen säga att man klarar att köra ALLT offroad.
Jag gjorde ju nämligen missen att börja med "lätta" hojar i skogen. så den här är inte körd så himla mycket utamför vägkanterna.

Nu kan du ju ta hela mitt inlägg med en portion ironi.
Jag vill bara sälja hojen så att jag får köra sporthoj snart. ;)

Bifogat

• transalp.jpg
    transalp.jpg
    55 KB · Visningar: 521
Daddy skrev:
Emmi, Emmi, Emmi.
Jag vet precis vad du behöver.
Just min hoj råkar vara till salu nu.
Och bry dig inte om att den ser tung ut, det är nämligen så här.
Klarar man att köra den här offroad så kan man sen säga att man klarar att köra ALLT offroad.
Jag gjorde ju nämligen missen att börja med "lätta" hojar i skogen. så den här är inte körd så himla mycket utamför vägkanterna.

Nu kan du ju ta hela mitt inlägg med en portion ironi.
Jag vill bara sälja hojen så att jag får köra sporthoj snart. ;)

Hehe...du får nog leta efter en annan köpare! :fakta

Emmi skrev:
Jag e sugen på att köpa en offroad som jag skrev i min andra tråd. Eftersom jag ska ha kvar min andra hoj (gixxern) så blir det nåt hyfsat billigt, årsmodell mellan 80-95 nånstans.

Vill ha LV-reggad eftersom jag inte bor i skogen...=)
Vad skulle ni rekommendera, har kollat lite på DR 600/650, TT 600, XR 600 osv...

Synpunkter och gärna ett ca-pris!

Bra sidor att kolla på?

Thanks!

Kolla in en XT600 den ha elstart vilket är en bra då du ej väger så mycket samt har samma muskelstyrka som en kille.

Jag har provkört en TT600R och den var jäkligt skojig att köra! :tummenupp Hör med Benjamin här på forumet om du vill veta mer om den :)

köp shrunkens 350.. en 91a för ungefär 13-15 tusen.. han brukar köra i skogen med den och det funkar fint

TheDude skrev:
Jag har provkört en TT600R och den var jäkligt skojig att köra! :tummenupp Hör med Benjamin här på forumet om du vill veta mer om den :)

Inte lätt för en tjej att kicka igång den ska du veta...... dock är väl inget omöjligt.

Marals76 skrev:
Inte lätt för en tjej att kicka igång den ska du veta...... dock är väl inget omöjligt.

Kanske ligger något i det, men när hon väl kan det så lär det väl skilja en del i benstorlek på benet hon kickar med och benet hon inte kickar med, hehe :D :D

XR600R är överlägsen både TT, TTR, DR, XT, KLR.
Lättare, starkare, mer slittålig, bättre fjädring

Låter som den klart bästa hojen för dina behov. Och små tjejer klarar precis lika bra att kicka igång dom, kicka stånka är en teknikfråga precis lika mycket som det är att lära känna sin hoj, inte en muskelfråga. Finns inte två stånkor i hela världen som beter sig likadant :D
Men en klapp på sadeln brukar fixa den suraste stånka :tummenupp

Enda felet med XR är att dom är dyra, men det får man ju igen när man säljer den.
LV-reg inga problem med den heller.

Inte större än 400cc om du har på allvar tänkt börja köra skog å offroad. För vanligt grusvägspulande funkar väl en 600 fint.

Skulle själv ta en KTM, endera nån 200- 300cc 2-taktare eller en 400 exc.

Det låter som du skall ha en Dr650se (elstart) eller en TTR600 (kick). Ett väldigt bra offroadforum hittar du på http://soe.se När du köpt en offroad så hänger du med oss http://www.fraggel.tk Vi är ingen jobbig klubb eller moraltanter a la SMC. Kort o gott vi har jävligt kul.

Last edited:
Re: Re: Vad för offroad??

K-Micke skrev:
Jag kan rekommendera en DR650SE, från -96 och nyare.
En sån kan man nog hitta en bra för ca 35000:- och uppåt.
Klart pålitlig och bekymmersfri hoj, som är rätt kul att köra också.
Kanske inte så bra i skogen dock, för tung.

En hoj som passar utmärkt om man själv är lite på kortare sidan också.
Helt klart en trevlig hoj, men för stor å tung för seriöst skogsbruk.

Lokke skrev:
Inte större än 400cc om du har på allvar tänkt börja köra skog å offroad. För vanligt grusvägspulande funkar väl en 600 fint.

Skulle själv ta en KTM, endera nån 200- 300cc 2-taktare eller en 400 exc.

Det blir mest grusväg och sånt...

Det blir nån hoj för max 20 000 eftersom jag ska behålla gixxern med...

Skall du mest köra grusväg så behöver du en helst 600cc, mindre går ju det med, men det blir ju inte lika kul.

Kul att du skall köpa offroad :tummenupp
Jag lovar att du blir en bättre förare på din sporthoj när du har krigat på en offroad. Man kör med ganska små marginaler i skogen :skrämd :skrämd

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!