Vad för kolvringar till 55,5 mm kolv(150 cc)

Gurrasfiddystuga

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2022
Hoj
Apollo
Hej jag har en fiddy med låg komp. Jag har listat ut att det är kolvringarna men vet ej vad för mått på kolvringarna som skulle passa till en 55,5 mm kolv(150 cc) skulle 56,5 passa?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du kan inte kolla med någon firma som säljer sammalika modell av fiddy som du har? De kanske vet vad du ska ha för reservdelar, om de inte rentav kan ta hem åt dig?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nej, en 56.5 mm kolvring passar inte på en 55.5 mm kolv, dessutom passar kolvringar sällan ens mellan kolvar av olika fabrikat. Du behöver alltså 55.5 mm kolvring av samma fabrikat som din kolv.

Eller så köper du en komplett kolv som passar din fiddy, den är säkert ändå sliten och delar till fiddys brukar inte kosta mycket.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Medlemmen har inte loggat in sen han skrev det inlägget 8e november förra året så oklart hur mycket han bryr sig om era välmenande svar.
Vet inte hur jag hittade den, såg en tråd utan svar bara så jag antog att den var ny. Nåja, han kanske tittar in någon gång i framtiden. Eller så har han redan slängt fiddyn på tippen :hihi
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top