vad för hylsdimension på tändstift?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
min gixxer pajade när jag körde med den sist. jag har nu meckat isär den och skulle ta loss tändstiften för att kolla på dom, men jag kan inte få bort dom.
jag tog den lång rörhylsnyckeln som jag änvänder till att ta bort tändstift från bilar, men den passar inte. det ser verkligen ut som att den borde passa men den går inte på. va ska det va för dimension egentligen och var kan man köpa en sån lång tändstiftshylsa som passar?

aha ok

vad är bilhylsorna på... 17 eller? känns som att det inte skiljer mycket

Mig veterligt så är 18mm en mycket ovanlig dimension det brukar vara 17 el 19 till tändstift.

nu har jag åkt runt hela jävla stan och letat tändstiftsnyckel. jag har hittat 16 (vilket det är på min bmw(bilen alltså)) och 19 och 21 men 18 finns inte någonstans.

så jävla irriterande. ska åka till motorcykelverkstan i morgon och fråga om jag får låna deras nyckel i en kvart.

Hände mig också köpte just en xr600 för att ha som vinter hoj men va fan 21:an gick inte ens ned till stifter(trångt) 16mm låg bara uppe på.... läste i instuktionsboken lite där står 18mm till tändstift :-) köpte en plåtrörs variant hos lokala hojhandlaren för 40kr samt en 18mm tändstiftshylsa på biltema för 29kr så nu kan jag ta ur stiften på min XR :-)

Så jag röstar på att du råkat ut för samma sak =18mm:ers stift

MVH
K

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...