Vad för hund ska man skaffa?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Får mig osökt att tänka på
Krypto_the_Superdog_screenshot.JPG
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tja.
Representanter från ett annat land (som jag inte tänker namnge) tittade på våra räddningshundar när de var på sverigebesök.
Väldigt intresserade.
Särskilt av rullmarkörer.
Tyckte inte att det var något konstigt med det, då.
Talade senare med en statstjänsteman som var med vid uppvisningen.
Han påpekade att en markeringsrulle kan användas som detonator...
 

manneman

Guest
Med de erfarenheter jag besitter blir jag mest mörkrädd på riktigt när jag läser dylik propaganda eller som de själva skulle sagt...what a load of crap!
Det värsta är ju inte storyn utan att en hel bunke idioter köper skiten rakt av...:död
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Skaffa en aggressiv renodlad kamphundras, en utrotningshotad Cordoba fighting dog från Argentina.

Dogoadult.jpg
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag är ledsen, men supervassa titantänder som biter igenom skyddsvästar, fallskärmshund som andas syrgas??
Det låter som en uppdiktad sak.
Sen skryter man med fakta att den kan känna lukten av en specifik sak på 3,2km? Vilken hund kan inte det? Sen kommer fakta att den ser skillnad på terrorist och gisslan? Det flesta hundar ser vilka människor som är hot och vilka som är hotade. Ligger naturligt i dom tror det har med kroppsspråk att göra.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
tänkte skriva en del då jag tolkade det som att du skulle skaffa valp för första gången men så var tydligen inte fallet när jag läste en gång till, so i'll hold my thoughts :D lycka till med köpet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är ledsen, men supervassa titantänder som biter igenom skyddsvästar, fallskärmshund som andas syrgas??
Det låter som en uppdiktad sak.
Sen skryter man med fakta att den kan känna lukten av en specifik sak på 3,2km? Vilken hund kan inte det? Sen kommer fakta att den ser skillnad på terrorist och gisslan? Det flesta hundar ser vilka människor som är hot och vilka som är hotade. Ligger naturligt i dom tror det har med kroppsspråk att göra.

Vad gäller skyddsvästen så hänger det ju på kvalitén på västen, finns ju västar som man utan större svårigheter kan hugga igenom med en kniv, de bör ju en hund kunna bita igenom... Hoppa fallskärm borde ju inte vara mycket mer än en träningssak egentligen...
Men det känns som samma gamla vanliga propagandamaskin från amerikanernas sida. "Titta på oss! Vi har superhundar!"
Vi borde ta och attackträna lite järvar för bruk i svenska armén. :D
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Men det känns som samma gamla vanliga propagandamaskin från amerikanernas sida. "Titta på oss! Vi har superhundar!"

Precis. Ren propaganda maskin med helt normala hundar(militära dvs) men man vill spetsa till det och komma med halv lögner ihop med mediokra fakta.
Men det låter coolt!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag är ledsen, men supervassa titantänder som biter igenom skyddsvästar, fallskärmshund som andas syrgas??
Det låter som en uppdiktad sak.
Sen skryter man med fakta att den kan känna lukten av en specifik sak på 3,2km? Vilken hund kan inte det? Sen kommer fakta att den ser skillnad på terrorist och gisslan? Det flesta hundar ser vilka människor som är hot och vilka som är hotade. Ligger naturligt i dom tror det har med kroppsspråk att göra.

Syrgas och fallskärm är inga problem.
Titantänder låter bara löjligt.
Förmodligen använder de samma selar som vi:
rhfu3.jpg
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top