Vad för hoj köper jag på A2 kort?

BikerxChris

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Ingen För Tillfället
Hallå där!

Ska precis börja ta mitt A2 kort och undrar vad mina möjligheter är när dert kommer till en hoj så att säga.

Mina funderingar är ju då en Yamaha r6 00 men tror det är upp till 70kW och med A2 så får jag ju bara köra om den har 35kW tror jag, inte så bra på det där..

Så frågan är ju om man kan strypa ner och vad det skulle kosta, vill ju helst ha någon hoj som ligger under 25.000kr

Så vad skulle mina möjligheter vara? Vill ju ha någon hoj som ser lite mer vass ut där bak, som en Yamaha YZF r125 eller Yamaha R6, vet man hur dem ser ut så vet man vad för typ av hoj jag är ute efter.

Dem enda kraven är att den ska helst se lite mer vass ut där bak, och inte vara 125cc :)
 
Gör gärna en sökning. Det finns hur många trådar som helst om 35kW strypning.:gnissla
 
Jag tycker att du skall undvika fyror med hög trimmningsgrad.
Original är de svaga i botten och har massor med effekt på toppen, stryper man dem förblir de svaga i botten men blir även svaga på toppen.
Twinnar däremot är i original starka i botten men sjunger inte ut på toppen, om du stryper dem så kommer de att behålla sin originalkaraktär.
 
Kolla på denna sida http://a2bikes.co.uk vilka hojar du kan tänka dig och kolla priser på Blocket. Att strypa en hoj plus reg besiktning brukar ligga på några tusenlappar, har inte riktigt koll då jag inte gjort det själv.
 
en suzuki sv650 för du nog för dom pengarna om du vill ha något som ser sportigt ut, men annars e de svårt.

Roliga hojar kanske kan vara en 90tals 400cc rr hoj, men dom e ovanliga, och börjar blir rätt gamla så man vet ju aldrig.
 
Jag köpte mig en äldre ER6-n men dom ligger lite över 25k.

Jag fick strypa den själv och det var inga problem med det. Det var bara att skruva på en bricka som avgränsar gaspådraget. Dock är inte alla hojar lika lätta att strypa så det får man kolla upp innan.
Landade på 2k för strypningssatsen och reg. besiktning, Johans MC ville ha 5k för det hela.
 
Min hoj var strypt till A2 när jag köpte den, firman jag köpte den från kopplade in den i datorn och vipps var den full effekt igen, sen ordnade de reg.besiktningen också.

Tror att reg-besiktningen kostar runt 1000-lappen och strypningen kan man nog få fixad för liknande summa.
 
KTM Duke 690 är lite speciell eftersom den har elektroniskt styrt gasspjäll. Dessa lösningar blir vanligare på Euro 4 hojarna som kommer 2016 - . På bilar har denna lösning varit standard under många år.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top