Vad för hoj, jag är lång och vill skjusta en lång tjej

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
Tjena!

polaren har ett problem. han e påväg o ska köpa hoj men har ej fått kortet.
Tjejen hans älskar att åka bakpå men har dåliga erfarenheter av att hon har
suttit skit illa på många sporthojar.
dom vill lixom kunna åka långt och skönt tillsammans utan att hon sticker upp en halvmeter över honom och måste kämpa för att trivas, men han vill också kunna köra själv o hänga på oss andra grabbar som kör gixxers och rettor och r6 dvs sporthojar.

nån som vet nån bra skjuts/sport/hoj

tackar för svar???:tummenupp

Detta skulle jag också vilja veta, misstänker att tjejen inte har det superbekvämt just nu.

Hej

Jag har haft en suzuki tl1000r. Där satt både passageraren och föraren bra. Jag själv är 190cm.

ja men nån måste ju veta.. man kan ju tro att gsx 600 f eller blackbird,, att man ska sitta skönt på dom mindre sportiga sporthojarna.. men hur är det egentligen?

EricMetal skrev:
2351991 ja men nån måste ju veta.. man kan ju tro att gsx 600 f eller blackbird,, att man ska sitta skönt på dom mindre sportiga sporthojarna.. men hur är det egentligen?

Blackbird.. Ska man inte åka bana så hänger man med, inte lika kul kanske men man lär ju inte bli frånåkt pga hojen.

BMW är nog bäst för riktigt långa och absolut bäst när man ska skjutsa en normalstor person.
På vissa modeller kan man justera sadelhöjd.

jaaa gör som föregående talare o köp en 1200 boxer (adventurer)
tyvärr finns det inga sporthojar till dig:va
lars

Jag har en Thunderace och är 187, frugan är 172 och det är inga problem!

Tror det kan funka för ännu längre också!

mt01 skrev:
2352120 jaaa gör som föregående talare o köp en 1200 boxer (adventurer)
tyvärr finns det inga sporthojar till dig:va
lars
Hur sportig behöver hojen vara för att hänga med på gatan då???
Nåt sporttouringlok typ blackbirden duger gott
Själv kör jag en Rf 900 gå gatan och, visst den är lite slö, tung och lång, men att det inte skulle räcka för att hänga med i SH tempo:va

Fazer 1000 kanske kan vara ett annat alternativ.
Hur gammal/dyr hoj var det tänkt??

Sv 1000 sitter man jävligt bekvämt på (sadelhöjden är hög så den borde passa en som är lång liksom det faktum att körställningen är lätt framåtlutad) som passagerare men även zx9r. R1/r6 är väldigt obehaglig medan gsx r:n faktiskt är ganska bekväm. FZR 1000 ser inte jag över föraren på men jag är i och för sig väldigt kort så där kanske :tuttar i fråga inte har några problem.

Mitt bästa råd är helt enkelt att ni tar o provkör/provsitter o känner er fram. :tummenupp

Det ska inte vara bekvämt att åka bakpå :hihi

Last edited:
Triumph Sprint

Sprint ST är helt okej att ha en passagerare på och även om man vill hänga på vassare sporthojar så duger den till mycket mer än man anar. Borde funka även om man är längre antar jag.

Jag tror på vad OverTheTop skrev, har inte själv kört en sprint, har 0 erfarenhet men av allt man läst av den ska den vara vass som värsta sporthojen och samtidigt bekväm.

EricMetal skrev:
2352036 hur är egentligen en thunderace``???

Förra sommaren skjutsade jag ca 1200 mil på min thunderace på långresa. Det funkade ypperligt. Men jag vet att vissa klagar på att benvinkeln för passageraren blir ganska snäv. Tjejen är 1.68 och för henne funkar det bra.

Köp en guldwinge:arsele :tungan

( vem har sagt att åka hoj skall vara bekvämt?)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti