Vad för fildelningsprogram till mac?

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Hejsan alla glada!

Som rubriken lyder letar jag efter ett program, typ dc++, fast till mac.
Har redan provat Shakespeer, och tycker det funkar bra, men om det finns någon som kör med nått annat skulle jag vara hemskt nöjd om jag fick veta vad...

Helst ska det vara smidigt att använda och lätt att tanka ner enstaka låtar, inte så mkt hela album mm... (det är tjejen som ska ha det att tanka gympamusik med)

TacK på forhänd
/markus

Ja, jag kör själv med det, funkar klockrent...
men tjejen behöver nått som är smidigare där man bara kan starta programmet, söka låten, tanka, bränna ut sitt gympapass ...och jag slipper höra att det är en jävla skitdator som borde brännas... :näsblod

Ja, jag kör själv med det, funkar klockrent...
men tjejen behöver nått som är smidigare där man bara kan starta programmet, söka låten, tanka, bränna ut sitt gympapass ...och jag slipper höra att det är en jävla skitdator som borde brännas... :näsblod

Testa iTunes Music Store då .. kostar iofs 9 spänn per låt, men lättare än så blir det inte. Sök, klick, bränn. Ibland får man bara acceptera att vill man ha det så lätt o bra som möjligt så får man casha lite med.

Azureus finns ju i en java version för linux. Den borde fungera utan problem på en mac.
(Ja jag vet att den heter Vuze numera..)

Funkar inte torrentnerladdningen med webbläsaren Opera på Mac?
Jag tycker att det är smidigast och använder ingen annan webbläsare.

För att ladda ner enstaka låtar skulle jag rekomendera direct connect och då är det shakespeer som gäller. Du kan ju slänga ett öga på poisoned som är något liknande kazaa lite, vet dock inte om det är så bra men en jävla massa användare. :)

Ska man ladda album eller något annat skoj så är ju torrent att föredra och där kör du ju redan en bra klient!

Tackar alla för bra svar, men jag kanske ska utveckla problemet lite också. Vem vet, det kanske finns nån som kan hjälpa mig :rolleyes:

Jag kör med shakespeer på min användare, i active mode, med portforwarding och allt vad det heter... (öppnat en port i routern så att jag får fler träffar typ)

När jag skulle fixa shakespeer på tjejens användare, oavsett activ eller passive mode får jag inte upp några hubblistor. Har provat med olika adresser och olika inställningar, men det är stendött... :huvet

Nån som har tips?

Du kan ju prova att stänga Shakespeer på din profil när du loggar in tjejen, det är väl första steget i felsökningen.

Har redan provat det, dessutom har jag lagt programmet på två olika portar beroende på vem som är inloggad... för det kan väl inte vara det som ställer till det?
:va

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...