Vad får polisen egentligen göra?

Status
Ej öppen för fler svar.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Hej alla glada :)

Jaa som sagt, vad får polisen egentligen göra? Jag hör nästan dagligen när man står bredvid ett tufft mc/moppe gäng att dom har blivit så feete jagade!

Sen hör man några andra som säger att polisen ABSOLUT inte får köra efter och skapa en jakt :brinnerup

Vad är det egentligen som gäller?? jag har själv haft snuthäng oräkneliga gånger, men på eget bevåg (eller hur jag ska uttrycka mig) Och visst, man kan fan inte säga något annat än att det är extremt kul:tuttar

Men sen finns det också dagar när man är ute och busar som man verkligen får titta över axlen 3 extra gånger för man vill verkligen vara ifred:huvet ....
Nu känns det som att jag lämnade ämnet:(

Ni som vet är välkomna att svara, och ni andra också givetvis.

Jag är ju f.ö ghååst rajjder så jag borde ju veta men jag frågar iallafall :hihi :D (ni som tycker det var opassande att nämna denna legend får uttrycka er om det också..)

Mvh//2Fast!

Nu ska vi se, var var popcornen?:va

(om du mot förmodan menar allvar, så finns det ungefär 2.72*10^6 trådar som behandlar ämnet, sök och du ska finna)

Ut på bana med dig!

- så skall du få känna på att bli jagad av ett gäng som både kan och får jaga dig! :D
Mycke roligare :tummenupp

Polisen får göra precis vad de vill. Trodde jag alla visste.

Några heta tips e att du har en mobbe som du kan spela in både ljud & bild OM du skulle torska.
De brukar vara precis då dessa herr kling & klang är som mest aggresiva och både beteer sig och uttalar sig på sådant vis som är direkt tjänstefel. Dels att läsa lusen av en medborgare är inte tillåtet, att hota med de ena eller andra om man inte skriver på är inte tillåtet. Men hur många har inte varit med om de? Och de måste man får bild & ljud på. Eftersom dom förnekar givetvis allt de dom tidigare sagt, å med eras trovärdighetsövertag så e man nästan alltid rökt.

Och sedan bör man va tjenis med nån advokat som man ALLTID kan nå via mobben, så man kan slå snabbnr. dit å räcka över luren till kling & klang så dom får veta hut! Men de lär kosta om man inte e bra tjenis...

Så finns en viss "autoimmunitet" som aldrig torskar va fan dom än gör beroende på vilka ställningar de har i samhället alt. släkt med sådana. De beror helt på... Men likhet inför lagen HA-HA! Har aldrig existerat å kommer aldrig att göra...

Nu ska vi se, var var popcornen?:va

(om du mot förmodan menar allvar, så finns det ungefär 2.72*10^6 trådar som behandlar ämnet, sök och du ska finna)

Jag är fullt allvarlig... popcorn får du fixa själv:pannkyss

Polisen får göra precis vad de vill. Trodde jag alla visste.

Du är alltså helt seriös? Mohaah... vart är sverige påväg:3freak

- så skall du få känna på att bli jagad av ett gäng som både kan och får jaga dig! :D
Mycke roligare :tummenupp

Bana är väll roligt på sitt sätt, men ändå

Några heta tips e att du har en mobbe som du kan spela in både ljud & bild OM du skulle torska.
De brukar vara precis då dessa herr kling & klang är som mest aggresiva och både beteer sig och uttalar sig på sådant vis som är direkt tjänstefel. Dels att läsa lusen av en medborgare är inte tillåtet, att hota med de ena eller andra om man inte skriver på är inte tillåtet. Men hur många har inte varit med om de? Och de måste man får bild & ljud på. Eftersom dom förnekar givetvis allt de dom tidigare sagt, å med eras trovärdighetsövertag så e man nästan alltid rökt.

Och sedan bör man va tjenis med nån advokat som man ALLTID kan nå via mobben, så man kan slå snabbnr. dit å räcka över luren till kling & klang så dom får veta hut! Men de lär kosta om man inte e bra tjenis...

Så finns en viss "autoimmunitet" som aldrig torskar va fan dom än gör beroende på vilka ställningar de har i samhället alt. släkt med sådana. De beror helt på... Men likhet inför lagen HA-HA! Har aldrig existerat å kommer aldrig att göra...

Jag är inte ute efter att torska eftersom "torskning" är uteslutet i min lilla värld.. jag umgås heller inte med advokater av en okänd anledning..

Poliserna i dagens sverige har ett väldigt ovårdat och aggresivt beteénde tycker jag iaf, skulle man sen anmäla skiten så blir det jag som åker på skiten ändå... så egentligen kan man ju bara stanna hemma:glömdet

Last edited:
Det de får och ska är väl att ingripa när någon bryter mot lag och förordning. Oavsett det gäller fortkörning, nedskräpning eller mord. Och det lär väl ingen sansad, demokratiskt sinnad människa ha något emot...

När det gäller jakt följer de någon form av rimlighetsprincip där målet är att inte orsaka onödig fara för de inblandade elller för tredje man. Absolut inga fyrkantiga regler i sammanhanget. Principen innebär förstås också att en stor lag-avvikelse från den jagade motiverar envisare jakt.

När det gäller jakt följer de någon form av rimlighetsprincip där målet är att inte orsaka onödig fara för de inblandade elller för tredje man. Absolut inga fyrkantiga regler i sammanhanget. Principen innebär förstås också att en stor lag-avvikelse från den jagade motiverar envisare jakt.

Då förstår jag:) tack..

"Jag hör nästan dagligen när man står bredvid ett tufft mc/moppe gäng att dom har blivit så feete jagade!"

Det förklarar en hel del. :D
Sen undrar jag vad "feete" betyder, är det danska?

Last edited:
Vad KAN dom göra?!?

Själv sätter jag bara känga i dörren, slår av backspegeln och uiiilar iväg samtidigt som jag pekar finger!!!!!

Löjlig tråd. Dagisnivå. Du vet mycket väl vad dom får göra och inte göra om det du säger är sant att du själv haft snuten efter dig(?)..
Varför skapar du ens en onödig tråd om du redan kan svaret själv.

Om man har en motorcykel, varför står man och hänger med mopedgäng? :gnissla

Det var antingen eller.. men det förekom kanske inte

Löjlig tråd. Dagisnivå. Du vet mycket väl vad dom får göra och inte göra om det du säger är sant att du själv haft snuten efter dig(?)..
Varför skapar du ens en onödig tråd om du redan kan svaret själv.

Om jag nu hade haft kännedom om vad dom fick och vad inte fick göra så hade jag inte startat denna tråd.
Finns mycket på SH.com som kan jämföras med dagisnivå

Last edited:

Fascinerande, jag har blivit stoppad ett 90-tal gånger med bil och hoj men det där har aldrig hänt mig ... undrar om de beror på att jag e så satans charmig ...

Det var antingen eller.. men det förekom kanske inte

Om jag nu hade haft kännedom om vad dom fick och vad inte fick göra så hade jag inte startat denna tråd.
Finns mycket på SH.com som kan jämföras med dagisnivå

Skicka ett långt sms till den här mannen.

3447786819.jpg

(Leif GW persson)

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...