Vad får ni i julklapp av jobbet?

Som bra julklapp släppte firman igår fredag eftermiddag ett varsel.
25pers, ca 16% får gå.

För 2v sedan hade vi en fläskig julfest och några konsulter på firman har precis fått förlängt kontrakt.

BTW Godjul!

Nu jävlar: En vän visade sin lönespec igår.

350 000kr extra.
Staten norpade 210 000kr. :arsele

Han var faktiskt mer ledsen än glad.:banana

Jobbar på det stora möbelvaruhuset och vi fick en tidningsprenumeration på en inredningstidning.... fick 3 att välja mellan...
Osså ett Julbord, kvällstid i kundmatsalen. Tro mig när jag säger att det är stort det! Cheferna fixade och donade och vi åt..:yoparty

Jobbar på det stora möbelvaruhuset och vi fick en tidningsprenumeration på en inredningstidning.... fick 3 att välja mellan...
Osså ett Julbord, kvällstid i kundmatsalen. Tro mig när jag säger att det är stort det! Cheferna fixade och donade och vi åt..:yoparty

Inredningstidning?? Inte var det väl "det stora möbelvaruhusets" dassbok väl? :D

Man ska väl vara nöjd för det man får, det finns ju ett gäng som fått "Tyvärr, vi lägger ner" i julklapp.

Så, nu är julklapparna utdelade.

Fick ett riktigt fint julbord med utgång efteråt, en godisskål i grisform med ett svininfluensarim till (vi har haft mycket diskussioner om vaccinera kontra inte vaccinera sig...) och lite delikatesspepparkakor och stiltonost av finaste slag.

Tack och god jul säger jag!

/ Jens

Jag har varje år en kund (helt vanlig privatperson) som kommer till mig på jobbet med en julklapp, han är Polack, så det brukar vara typiska Polska grejor han har köpt när han har varit hem.

Det är alltid kul!

Jag har varje år en kund (helt vanlig privatperson) som kommer till mig på jobbet med en julklapp, han är Polack, så det brukar vara typiska Polska grejor han har köpt när han har varit hem.

Det är alltid kul!

Såna grejer är alltid de mest uppskattade! Dvs de spontana, lite mera äkta.
Kom in en granne som jag hjälpt/hjälper med dennes hoj, med ett hemligt paket idag!
Högst oväntat - men desto trevligare! :tummenupp

Såna grejer är alltid de mest uppskattade! Dvs de spontana, lite mera äkta.
Kom in en granne som jag hjälpt/hjälper med dennes hoj, med ett hemligt paket idag!
Högst oväntat - men desto trevligare! :tummenupp

Om det kluckar från paketet kan det vara ett sjökort!

(gammal sketch, du kanske har sett den)

Verkar vara bättre bonusar i norge, jobbar på ett lager åt en större bilfirma.
Nås målen så får fast anställda 1 månadslön , 1 spritflaska samt det anordnas en större julfest i julbonus.

För 3 år sen vart julbonusen på 70k norska.

Det är alltid kul!
Ett syfilissmittat motorvägsluder?

Jag är nöjd som fan. :D

Fick en fickalmanacka, julskinka, aladdin chokladask, en låda med bestick. Sen fick vi välja valfri present ur en katalog.

Sen 4 k löneförhöjning på de satt ännu bättre. :tummenupp

Min arbetsgivare kom och chokade nån dag innan jag gick på julledigt med två termosar också, givetvis med företagsloggan på!

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...