Vad får ni i julklapp av er arbetsgivare och vad hade ni helst fått?

En tallrik Julmat. När arbetsgivaren är skattefinansierad och har 14000 munnar att mätta, så får det anses som hyggligt :)

Hmm, jag måste nog kolla mer på det för jag fick för mig vid en första anblick att det gällde restauranger och dylikt. Då är det ju en annan femma helt klart :tummenupp

Jo, det kort vi fick i år har utvecklats från det vi fick för några år sen, då fick man välja en 3-rättesmiddag och fick råvarorna hemskickade i kylpaket till den dag man valt, kom med posten och sen fick man tillaga det själv.

Nya kortet, det vi fick som heter "unlimited", finns det en massa prylar att välja från med förutom käk så det faller nog i lite bättre jord än det förra vi fick hos mina kollegor(några som inte ens utnyttjade det förra..).

Det var Bra och fräscha råvaror, löjrom/blinier, lammfilé och ost/marmelad blev det förra gången, tror det blir en gjutjärnspanna i år. :tummenupp

Jag förväntar mig aldrig något från min arbetsgivare, jag menar det är ju inte så att personalen ger honom något heller.

Däremot brukar jag alltid få något, och är således alldelens nöjd med det.

Som arbetsgivare med bra personal skulle jag nog vilja ge något, och det är ju skitsvårt, den ena uppskattar en flaska fin wirre, medans nästa har problem med spriten och en tredje är rabiat nykterist.

En gillar att jaga, medans nästa är typisk innerstadsmänniska och nykteristen är givetvis jaktmotståndare.

En julskinka var skulle ju funka, men en har egna grisar, den andre blir glad och nykteristen/jaktmotståndaren är vegan.

Ett klädersplagg av bättre kvalitet kanske? (veganjäveln kanske är nudist, men då djävlar)
En bekant fick en jäkligt fin multifunktionsjacka, givetvis med firmatryck på, men på locket av den finurligt avtagbara skidkortsfickan, vilket chefen noga uppyste om, att den var avtagbar om man ville slippa trycket :D

Brukar få någon låda med lite halvfräsiga ostar och lite kex.

Det är perfekt. Blir inget skit som ligger och skräpar.

Sämsta julklappen - ett adventsljus, den 20:e dec. (Scandic)
Bästa julklappen - 10000kr o en flaska rom.

På en tidigare arbetsplats som var belägen i ett litet samhälle med överraskande bra restaurang, fock de anställda ett häfte "lunchkuponger".
Eftersom restaurangen ville ha kunder, så gavs ett riktigt bra pris på häftena när det köptes 50 häften i ett svep.
Kupongerna gällde värdet av en "dagens", inte en "dagens" per se.
Det tyckte jag var bra.
På alla sätt.

Jag förväntar mig ingenting, men brukar alltid få något.
Det värsta jag vet är folk som tar bonusar och gåvor för givet. Man har förhoppningsvis en lön från företaget. De som gnäller mest brukar vara de som minst är värd en gåva. Annars är en stadig kickoff på krogen med "kurs", gärna nån övernattning nånstans alltid trevligt.

Julskinka och aladdinask varje år..

Julklapp av arbetsgivaren?!? Hahaha, den var rolig den.......

Vi får inget, företaget skänker hellre en stor summa till rädda barnen och sånna organisationer.

Jag har missat att uppdatera bland all julstress, ledigheten kommer tydligen nästa år...

Den ena killen fick en svets, något han hade snackat om ganska länge. Lite dyrare än 450:- förvisso men å andra sidan så behöver jag inte ta upp det som julklapp då han kan få svetsa på arbetstid ibland :D
Den andra fick en ny armbandsklocka med världstider och en massa andra funktioner som jag inte förstod mig på. Ingen pik till honom då han alltid kommer 20 minuter före arbetstid och slutar 20 minuter efter. Då kändes det inte som att 450:- behövde styra över hans present heller.
Den tredje fick en flaska whiskey, min favorit bland bjudwhiskey så klart :gnissla (Glengoyne)
Den fjärde, jag själv, fick en ny redskapsbärare att ploga och klippa gräs med :yoparty Italiensk även där så jag kan köra på fyra hjul och dricka Grappa samtidigt utan att skämmas...

Alla blev glada över sina julklappar och inte ens revisorn hade något att anmärka på så det blev ju bra till slut :)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti