Vad får man köra på bana?

Roach

Can't tuch This!
Gick med
18 Oct 2010
Hoj
YZ 250 F
Tja!

Tänkte bara kolla om någon här vet vad det är jag får köra på bana?

Jag har en cross och funderar på om jag FÅR köra den utan några modifikationer? Eller MÅSTE jag supermoto-kitta den?

Så min fråga är helt enkelt VAD MÅSTE JAG GÖRA? För att få köra på bana. Vill veta allt ifrån pappersarbete till meckning och inköp av delar.

Stort tack!

Nej, fan jag frågar vad jag behöver, vill kolla om det är något för mig... Skulle nog gissa att det är det men vet inte riktigt :/

Tror du behöver specisera dig bättre . Vad är det för bana ? Vilken typ av körning ?

Det gäller supermotard, och ja jag e oerfaren har inte kört något på asfalt annat än att torrköra hojen efter tvätt och kolla bromsarna.... Ni får ursäkta om jag inte har någon koll.

Jag har två crossar en yz 450 f -03/-04 (inte riktigt säker)
och en yz 250 f -08

Jag har fått väldigt bra svar i den andra kopian av tråden jag la upp i Supermotoforumet. Nu e bara frågan, Vad för däck? Vad för fälgar? Är de bara o slänga på första bästa billigaste jag hittar?

Egengtligen ska ju hojen vara preppad för RR för att du ska få köra den på bana. Det är ju licensgrupp som gäller eftersom den inte är gatreggad. Inga större saker, utan det ska najas lite skruvar, oljeplugg och så ska det finnas uppsamlingskåpa under motorn. Har sett lösningar på motarder med typ en uppskuren bensindunk.

Alla bandagsarrangörer är dock inte jättenoga med allt detta, så då kan du nog få köra bara den ser hyfsat hel och fin ut.

Just det, RR-licens bör du ju ha också, men inte heller det verkar så noga alltid.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti