Vad får man för bågen? Värdeuppskattning plis!

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Först en förklaring:
Planer hit och dit... Jag har nu testat Sporthoj för gata, sporthoj för bana och även SM för gata...
Jag har även vunnit tillbaks mitt bilintresse och siktar på en trevlig sportbil, men en sak är säker, sporthoj för gata blir det inte på ett tag då jag är för rädd/medveten om hur farligt jag kör/det är. -jag fegar ur.
Sporthojskörandet på gata är skitkul, bankörningen också, men jag har varken en bil med dragkrok, eller särskilt mycket tid för att vara aktiv bankörare, så jag tänkte sälja sporthojen.

Vad kan man begära för en pappersfri, oregbar Suzuki 600RR-hoj (02a) i fint skick, med 800 mil bakom sig? Helsystem i titan samt orginalsystem, olika drevningar, orginalkåpor, orginalinstrument, ett gäng däck, regndäck och bankörna slicks osv?
Går som en klocka och inget annat. Vält i 15 km/h och glidit över mitt ben, så det är några få skråmor, knappt synligt. Tänkte mig 36K... Är det lagom?
Det är Zilversurfer som ägt hojen innan mig, och alla vet att han är en pedant :) Jag har inte kört mer än 40 varv med den (nej, inte ringen).

Bifogat

• blå2.JPG
    blå2.JPG
    37.3 KB · Visningar: 473
Last edited:
Du hade fått många bud på hojjen om den hade haft papper på den (av mig, bl.a).
Snygg cykel annars!

Ett par rizladekaler på den så skulle den vara riktigt fet. Jag beställde på www.rizla-suzuki.com men när de dök upp var de typ en tredjedel så stora som jag trodde. Min mini GSXR ska målas i samma färg.

Fin hoj.

Vad köpte du den för? Ungefär där borde det ju ligga om inte antingen du eller Surfar´n blev blåst....

Gustav O skrev:
Vad köpte du den för? Ungefär där borde det ju ligga om inte antingen du eller Surfar´n blev blåst....

Jag bytte mot min guld/lila retta 98a, men den vart rätt sliten i skicket, dock jä-igt fin nu igen.

Hojen hade Rizzla-dekaler innan, men surfarn tog bort de.

Kay skrev:
Först en förklaring:
? Helsystem i titan samt orginalsystem, olika drevningar, orginalkåpor, orginalinstrument, ett gäng däck,

Vad glad man blir när man ser sina bucklor i sitt gamla avgasrör... :) :)

Hojen e fin.... den går att sälja!!!

/Erik

Chronic skrev:
Ett par rizladekaler på den så skulle den vara riktigt fet. Jag beställde på www.rizla-suzuki.com men när de dök upp var de typ en tredjedel så stora som jag trodde. Min mini GSXR ska målas i samma färg.

Fin hoj.
jag såg ett a, ett z och ett i så jag läste nazi dekaler. Jag måste vara trött.

Bikerbitch skrev:
Att den är pappersfri. Är det något som sätter några hinder om man ska använda den som tävlingshoj?
Nej. Vi vet ju att du är sugen på att prova stor hoj så skyna och fynda. Glöm bara inte att sparka på däcken och skambuda. :)

Edit.
Den fina färgen inbjuder till fina smeknamn. Vad sägs om Lilla Blå?

Last edited:
Teddy skrev:
Nej. Vi vet ju att du är sugen på att prova stor hoj så skyna och fynda. Glöm bara inte att sparka på däcken och skambuda. :)

Edit.
Den fina färgen inbjuder till fina smeknamn. Vad sägs om Lilla Blå?

Vad innebär att hojen är pappersfri då? Kan man inte registrera någon ägare på den? Jag är sjukt sugen men jag har ett sånt där hål i plånboken och det tar ett tag innan det finns 36 tusen där dessvärre.
Trots heltidsjobb och krejjer..

Lilla blå lät oerhört feminint och bra!

Eftersom det är en Szuki borde den heta nåt med ost eller choklad, eftersom metallen de använder i fästen och skruvar har mycket gemensamt med ost eller choklad.

Jag föreslår blue cheese crappo eller chocolate shit cookie.

(Jo, jag har haft ett par Suzuki. De är inte som Honda, inte.)

Mattias skrev:
Eftersom det är en Szuki borde den heta nåt med ost eller choklad, eftersom metallen de använder i fästen och skruvar har mycket gemensamt med ost eller choklad.

Jag föreslår blue cheese crappo eller chocolate shit cookie.

(Jo, jag har haft ett par Suzuki. De är inte som Honda, inte.)

Ja, metallen i Suzuki är väldigt god o smakar smaskens!! Perfekt om man glömmer med sig en extra macka på bandagarna...

Det är därför Suzuki är så poppis som tävlingshojar. Man käkar lite på den innan tävling för att få en extra Edge mot motståndarna iom lägre vikt (som tex dom där Hondapråmarna). Bäst är om man har speciell depåpersonal som äter till en så man inte som förare blir för tjock o framför allt mätt så man inte orkar köra. Det är dock svårt, för den är ju så himla god, Suzukimetallen...

Bikerbitch skrev:
..Jag måste hitta ett sätt som får hålet i min plånbok att börja läka ihop igen

Finns tyvärr bara ett sätt att få hålet i plånboken att läka; sluta med racingen... RR är ett stort svart hål som slukar ALLA pengar Du har. (Om Du inte redan upptäckt det?) Så fort de kommer in, försvinner de ut. Så är det åtminstone för mig! :D

racerskalman skrev:
Finns tyvärr bara ett sätt att få hålet i plånboken att läka; sluta med racingen... RR är ett stort svart hål som slukar ALLA pengar Du har. (Om Du inte redan upptäckt det?) Så fort de kommer in, försvinner de ut. Så är det åtminstone för mig! :D

Svär inte i roadracingforumet vännen! Sluta med RR är bara att phetglömma.
Men hjälp av sponsorer och mitt eget bling bling så kommer det bli alla tajders!

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back