Vad får man/är bra för 30-40tusen kronor?

• Thread starter Thread starter Gix
  • Start date Start date

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Hej! Jag har lite pengar jag inte vet vad jag vill med...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=67007

...en motard skulle vara kul, men eftersom jag aldrig tänkt tanken (seriöst) förr e jag helt ute, å vet ingenting om motarder...

Skulle ha ca 30-40tusen å sätta på en motard, då lämnar 10-20tusen till finsk skatt av fordonet :mad: men så e de...

Får man nått för det eller bör jag öka lite? Vill gärna ha ngt som e runt en 4-500cc eftersom jag tycker det räcker i en motard för min del å för att hålla ner försäkringskostnaderna så jag har råd att försäkra den större hojen oxå... (yea, sure...) :tungan

Å hur funkar detta med underhåll av dessa cyklar... tycker en del skriver man ska byta olja å filter typ hela tiden osv.... upplys mig, tack!

Vad är lönt, enkelt, billigt å bra? Jag vill inte mecka hela dagarna, utan vill ha en stadsräser som substitut för Gixxern ibland... :tummenupp

Kom med förslag, synpunkter å fakta, så jag vet om ja ska fundera vidare eller glömma altihop? :va

För 30-40k äre nog bättre å satsa på en banräser än en stadsräser ;>

Som OlleR säger...
du kan handla en Grym cross för nästan ingenting, sen köpa hjul till den...
Som Rogga!
Men en stadsbusare kan bli svårt, räkna med 10-15 tusen för hjulen, sen räkna bort hojen...
Som vanligt, allt beror på vad den ska användas till...

Varför inte titta på en yamaha tt600? byta bromsar o hjul? fast det kanske inte räknas som motard?

Kolla efter KTM motarder,duke med LC4 motorn typ 620,640.
Kan va svårt att hitta en bra för 40 papp annars bra gathoj
med rimliga serviceintervaller.

Nu var det ju inte tuggumi jag skulle ha... :fatta! :hihi

Kikade runt lite själv å märkte at en gathoj får man, men inte med motardhjul med... :rolleyes:

hmm... måste fortsätta fundera...

edit: e mest förvånad över att denna tråd inte bombarderades av folk som ville jag skulle köpa deras hoj... (så brukar de ju va), men kanske ja inte bjöd tilräklit... :D

Gix skrev:
Nu var det ju inte tuggumi jag skulle ha... :fatta! :hihi

Kikade runt lite själv å märkte at en gathoj får man, men inte med motardhjul med... :rolleyes:

hmm... måste fortsätta fundera...

edit: e mest förvånad över att denna tråd inte bombarderades av folk som ville jag skulle köpa deras hoj... (så brukar de ju va), men kanske ja inte bjöd tilräklit... :D

Dom vill väl ha mer pengar för sina! :hihi

Du får min hoj för dom pengarna :banana
http://www.enduromx.com/mcs/mcsvd.asp?MCSNr=46536&page=1&s=Sök!&Sort=D&Omr=H&Fab=KTM&E=1&MX=1&SM=1&OF=1&Q=1&ps=25&CC=All&H=1&P=1&ts=2&fs=4&str=&Be=1&N=1&R=1

robbandalal skrev:
Du får min hoj för dom pengarna :banana
http://www.enduromx.com/mcs/mcsvd.asp?MCSNr=46536&page=1&s=Sök!&Sort=D&Omr=H&Fab=KTM&E=1&MX=1&SM=1&OF=1&Q=1&ps=25&CC=All&H=1&P=1&ts=2&fs=4&str=&Be=1&N=1&R=1

Hmm... int dum alls, vad det verkar... å motardhjulen kommer med!? Hmm... :va intressant... hur e skicket då? Körd med?

Att den inte e besiktad spelar ingen roll... bara den e i ett sånt skick å går så att den skulle kunna besiktigas? inga mc besiktas i Finalnd ändå... (än så länge)

ska kolla vad skatten å försäkringen går på...

Supermoto skrev:

Hmm, blir lite för dyr... pga mer kubik å nyare så ökar försäkringarna å inskattningskostanderna antagligen en del, men men... fel skulle den inte va... :tummenupp

Robbandalals skulle bli ca 1000 euro i inskattningskostnader å 400 euro trafikförsäkring/år... e nästan en möjlighet :va

Jävlar, nu blev ja ju kåt oxå... :hihi

har själv en xr600-92 köpte motardhjul separat till den ..allt som allt har jag kosta på den 27papp innan den e färdig o den går dj*kligt bra o duger som stadsräser o enstaka bankörningar...
(då ha jag även en vinterräser) :tummenupp

Gix skrev:
Hmm... int dum alls, vad det verkar... å motardhjulen kommer med!? Hmm... :va intressant... hur e skicket då? Körd med?

Att den inte e besiktad spelar ingen roll... bara den e i ett sånt skick å går så att den skulle kunna besiktigas? inga mc besiktas i Finalnd ändå... (än så länge)

ska kolla vad skatten å försäkringen går på...

Den är i fint skick, har kört med den hela sommaren utan problem. Besiktningen gick ut i augusti och då var ju nästan säsongen slut så jag sket i å besikta tänkte ta det till våren.Det är klart att motardhjulen följer med, jag är en jävla fegis så den är lugnt körd med :hihi

Jag har en KTM 640 SM om du e intresserad.

gått 1200mil
Tänkte mig typ 45"
men hör av dig om du e intresserad kanske vi kan komma överens om nånting.

Lartes skrev:
Jag har en KTM 640 SM om du e intresserad.

gått 1200mil
Tänkte mig typ 45"
men hör av dig om du e intresserad kanske vi kan komma överens om nånting.

Årsmodell? Googlade LITE, å tyckte mig bara hitta 04:ans 640´n? e de så? :va Kan de ju inte va... :confused: :3freak :rolleyes: :hihi

Fick på samma gång reda på att "sm" står för "supermoto" i detta sammanhang... altså varit en motard från ny?

Skicka gärna nån bild, eftersom jag inte är direkt inkommen i dessa motarder ännu iaf... :tummenupp

Min mail e (sshhh) christian81@bmwe30.net :D

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back