Vad får det här nedsläppet för betyg...

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Släppte ner framhjulet i 165km/h och längden på lakritsen blev 35meter räknat med fotsteg, och här snackar vi styrslag (smack smack smack smack)... Syns väldigt dåligt på bilden men tror ni fattar...

:yoparty :gnissla :huvet

va får den för betyg?
img4290d2a20ea89-thumb.jpg
img4290d2fd641a2-thumb.jpg

Styrslag! (Stor bild)
Bild2 (stor)

Blev du svettig eller :3freak
Titta mindre på hastighetsmätaren och koncentrera dig mer på nersläppet nästa gång :tungan

har missat nått nu...Det här har jag aldrig hört förut. Undviker man wobbel och snarlikt skit om man tar ner hojen hårdare efter en wheelie? :confused:

SimmPsi skrev:
har missat nått nu...Det här har jag aldrig hört förut. Undviker man wobbel och snarlikt skit om man tar ner hojen hårdare efter en wheelie? :confused:

Japp, ner på backen hårt ska det. Trodde jag skulle böja fälgen några gånger idag när jag låg på 4:an, men hellre det än styrtrassel rätt ut i buskaget.

Rigge skrev:
Japp, ner på backen hårt ska det. Trodde jag skulle böja fälgen några gånger idag när jag låg på 4:an, men hellre det än styrtrassel rätt ut i buskaget.

Då har man lärt sig något nytt idag :tummenupp Packboxar och kopplingar är sporthojens vardagsmat :hihi

Billson skrev:
Blev du svettig eller :3freak
Titta mindre på hastighetsmätaren och koncentrera dig mer på nersläppet nästa gång :tungan
anledningen jag vet hastigheten är att jag var å snudda de röda varvtalen :corn

ajja kanske borde träna armarna lite eller sätta på en styrdämpare.

svettig som fan, trodde aldrig ja skulle reda ut det, ren tur att inte styret slogs dän från nävarna...

Last edited:
MostWanted skrev:
anledningen jag vet det är att jag var å snudda de röda varvtalen :corn

ajja kanske borde träna armarna lite eller sätta på en styrdämpare.

svettig som fan, trodde aldrig ja skulle reda ut det...

Sätt alltid ner innan varvstoppet går i. Man väntar ju alltid tills det känns spikrakt eller man är på en slät del av vägen innan man släpper ner för ofta vinglar det ju lite åt nåt håll eller så har man inte styret riktigt rakt. Går varvstoppet i kommer man ner vare sig man vill eller inte och då är det stor risk att saker å ting inte är där dom ska.

asså, jag rekommenderar dig inte att tjurhålla styret slappna av och håll hjulet rakt vetja. Sen är väl styrdämpare att föredra på rettan eller ?

Edit: Ooops såg att du hade R6:a

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...