Vad erbjuds i skåne?

Bjaern

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2010
Hoj
Z750 -2010
Jag kommer att sätta mig på min z750 imorgon klockan 0400 och åka ner från Dalarna till Skåne, Sjöbo för att vara mer exakt. Kommer spendera ett par veckor där med flickvännen och hennes föräldrar.

Nu undrar jag vad skåne har att erbjuda för vägar, vart bör man ha åkt när man varit där nere? Kom gärna med tips på vad man inte för missa för något. Skulle även vara trevligt om det fanns några inbitna skåneiter som kunde bjuda in till samåkning om tillfälle ges.

Så Skåne, vad har ni att erbjuda?

Tack för mig !

Du bör ju köra en runda på österlen. Börja i sjöbo ta 13 till Hörby sedan E22 upp till Kristianstad. Vik av mot Kivik och kör hela kuststräckan mot Ystad. Ta kuststräckan mot Trelleborg. Avsluta turen vid brofästet med en kopp kaffe.
Lycka till.

Det finns hur mycket trevlig hojväg som helst här nere.
Om du stannar flera veckor så skall du definitivt besöka flygrakan i Sjöbo en onsdag.
Det finns massor av trådar om detta. Håll även ögonen öppna gällande samåkning i Radical Riders eller Riders of Helsingborgs forum.

http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=11
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=36

Vill du köra bana så skall du kolla med Sydskanes Emse
www.sydskanesemse.nu
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=77

Ha kul

Kvittar nästan var man kör, goa vägar überalles! :tummenupp

Men på/runt åsarna går det inte att misslyckas!

Som så många andra säger så finns det ENORMT många riktigt roliga vägar runt om i Skåne.. Det finns ett sjukt nät av vägar mellan alla hålor och städer här nere så har du bara som regel att undvika alla stora vägar kommer du automatiskt glida in på nån bra väg.
Du är också välkommen att köra en runda med azzazzin i Kristianstad om du är sugen.. Vi kör minst varje onsdag 17.30 Max hamburgare

kolla azzazzin.se

Du bör ju köra en runda på österlen. Börja i sjöbo ta 13 till Hörby sedan E22 upp till Kristianstad. Vik av mot Kivik och kör hela kuststräckan mot Ystad. Ta kuststräckan mot Trelleborg. Avsluta turen vid brofästet med en kopp kaffe.
Lycka till.

Undvik E-vägar, det finns alltid nån underbar omväg i Skåneland. Öst om Höör är grymma vägar. Kurvorna som korsar och tvärsar Söderåsen (norr om Knutstorp) är som en enda lång utdragen orgasm :yoparty

osv
osv
...

ett par vägar måste du testa vägen mellan ljungbyhed till bjuv helt underbar sen mellan perstorp och färingstofta har rätt mycket roliga vägar runt hässleholm annars

Tack för alla svar.

Har varit här nere ett par dagar nu och testat på vad skåne har att erbjuda. Det är inte helt utan att man överväger att flytta ner. Fantastiska vägar överallt och sedan den skånska landsbygden på det. Underbart !

Tänkte ge mig på en runda längst kusten någon dag. Men det får nog vänta tills det blir lite bättre väder.

Ska försöka ta mig ner till flygrakan en Onsdag. Ser ni en tröja med ett orange "?" på så kom gärna fram och säg hej ! :)

Tack för alla svar.

Har varit här nere ett par dagar nu och testat på vad skåne har att erbjuda. Det är inte helt utan att man överväger att flytta ner. Fantastiska vägar överallt och sedan den skånska landsbygden på det. Underbart !

Tänkte ge mig på en runda längst kusten någon dag. Men det får nog vänta tills det blir lite bättre väder.

Ska försöka ta mig ner till flygrakan en Onsdag. Ser ni en tröja med ett orange "?" på så kom gärna fram och säg hej ! :)

Och fjol körde jag hoj in i mitten på november....ännu ett skäl att flytta. :)

En körning på Knutstorp är ett måste. Som tur är har sydskanesemse körning i 3dagar där till nästa helg.

Finns som sagt många fina vägar här nere. Finns det kanske även där uppe?

Hur som helst så tänkte jag snart ta ett av mina så kallade Touring-Gazz, kanske helgen 7/8 eller 14/8. En lång runda, typ 25-30 mil, i lagom snabbt tempo, utan att det tokgasas.

Här kan du läsa lite om det senaste:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=225309

Hur länge blir du kvar här nere? Du kan i alla fall hålla koll i Radical Riders forumdel, där jag lägger upp tråden längre fram.

För övrigt så finns det som sagt RR:s Onsdagsgazz ut till flygrakan i Sjöbo som är trevliga.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!