vad e långt för årsmodeller 96-98

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
ja va kan man tänka sig e många mil för dom årsmodellerna.
och vad kan man tänka sig e lagom??

800 mil/år brukar vara nån sorts måttstock men jag och många jag känner åker dubbelt så mycket per år. Skicket är alltid avgörande. Fel som uppstår efter 3000 mil på en hoj kanske inte uppstår förrens vid 10000 mil på nästa ex beroende på skillnad i körstil, hur den är servad och skött osv.

Det är ju givetvis väldigt olika. Min hoj är -98 och har gått 2100 mil.
Det vill säga den har gått sju säsonger = 300 mil per år.

Min 98'a har/hade gått 5000 mil, det anser jag vara normalt. Allt annat är skruvat skit och bara dumheter IMHO.

Min 600 -98 paserar 4000mil om några minuter när jag åker hem. jag upplever inga problem förutom att förgasarna behöver finjusteras nu ungefär...

Hoppas att den inte tvärdör för mig vid 4000mil :brinnerup

edit: jo allat annat är nog skruvat. träffa en kille på bankörning. hans -98 hade gått 1200mil på och av bana men var risigare än min... :va

Last edited:
sege skrev:
Min 98'a har/hade gått 5000 mil, det anser jag vara normalt. Allt annat är skruvat skit och bara dumheter IMHO.

Det där är också bull, det brukar finnas gott om hojar som inte används särskilt mycket. Som bara rullar 2-300 mil om året.
Polarens nya hoj har 190 mil på mätaren som köptes i våras..

oFFkeFF skrev:
Det där är också bull, det brukar finnas gott om hojar som inte används särskilt mycket. Som bara rullar 2-300 mil om året.
Polarens nya hoj har 190 mil på mätaren som köptes i våras..

Mjo, jag vet också såna men såna människor borde inte få finnas så jag vägrar räkna med dem.

sege skrev:
Mjo, jag vet också såna men såna människor borde inte få finnas så jag vägrar räkna med dem.

Ähh, de är ju skitbra, de shoppar en hoj, använder dem inte, och säljer dem billigt efter ett tag.

oFFkeFF skrev:
Iofs bättre med många mil på mätaren innan man totalskrotar dem :rolleyes: :D

Klart! Den var ju ändå på väg att bli gammal och skruttig, lika bra att avliva direkt! Inte ska hojen behöva bli gammal och lida, eller hur? :D

Med tanke på skillnad i skötsel mellan ägare samt alla som kör med cykeldatorer så kan man inte gå alltför hårt på mätarställning. Alltså är skicket primärt.

3-4k är hur som helst inga siffror som jag är rädd för, om du menar så.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka