vad e det för LJUD???

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
R1000
R1:a som på 1-2 växel typ ger ifrån sig lite skrammel bland men mest typ knarrande eller knakande ( i mycket låga farter) och i högre farter hör man det inte alls..när den går på tomgång låter den helt normal..någon som har upplevt liknande????

känns inte som om ngn av bromsskivorna ligger imot! grejen e att vissa dagar låter den mer å andra typ nästan inget alls..så jävla skumt (kanske ska va så? ) men va faan vet jag

Min får ett vinande ljud när den blir riktigt varm och go.
Det var en kamaxel som var lite hårt dragen, men det är inget att oroa sig för sa verkstan. Kan det inte vara nåt sånt?

yonsson skrev:
Min får ett vinande ljud när den blir riktigt varm och go.
Det var en kamaxel som var lite hårt dragen, men det är inget att oroa sig för sa verkstan. Kan det inte vara nåt sånt?

ja du jag har faan ingen aning..men det e inget vinande ljud tycker ja iallafall..mer rassel eller knack/skramel typ

Om det e nån skit som har gått sönder som e av metall så borde det synas i ett filter.
Du har ju oljefilter på hojen eller hur?
Min har även ett förfilter, och det har säkert din oxå. Åk in med hojen till en verkstad och fråga om dom kan kolla filtret eller be en polare. Jag kan typ nada om R1.

har också ett knackande ljud ibland, vart riktigt orolig över det, men jag kom på å såg att det var kedjan som knackade, den var så löst spännd, men det är fixat! :tummenupp

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...