Vad drar era R1:or?

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Tjena..

Tänkte bara kolla vad era R1:or drar...

Jag hade en 01:a förut... Den ville jag minnas på att den drog runt 0,75 vid hårdare körning o runt 0,5 vid lugn körning...

Har en 05:a nu...

När jag rullar i normal stadstempo till o från jobbet så drar den 0,75 o vid något hårdare körning drar den uppemot nästan litern....

Ska det vara så eller går min lite fet?

Dom gamla verkar dra mindre, min drar runt 0.5 om man marschar runt 130. Dock drar den lätt över 1 om man gasar.

TomasG skrev:
2165136 Tjena..

När jag rullar i normal stadstempo till o från jobbet så drar den 0,75 o vid något hårdare körning drar den uppemot nästan litern....
06:an vi körde på erf:et gick från full tank till tom på 35 min, heltom då..
Sista "passet" snålade vi dock mot slutet och varvade inte över 10' då klarade vi hela 41min, men de räckte inte i mål... :(

fezt skrev:
2165155 06:an vi körde på erf:et gick från full tank till tom på 35 min, heltom då..
Sista "passet" snålade vi dock mot slutet och varvade inte över 10' då klarade vi hela 41min, men de räckte inte i mål... :(

Hur stor är tanken på 'na ?

TomasG skrev:
2165136 Tjena..

Tänkte bara kolla vad era R1:or drar...

Jag hade en 01:a förut... Den ville jag minnas på att den drog runt 0,75 vid hårdare körning o runt 0,5 vid lugn körning...

Ska det vara så eller går min lite fet?

Stämmer men inte riktigt...
Min gamla -99 drog runt 0.5 vid normalkörning, inget fisåka men skapligt.
-05an går inte att få under ~0.63 vid samma förhållanden, 0.75 vid lugnt låter iofs ganska högt. Kan bero något lite på vikt och storlek på föraren också fast inte en dryg deciliter.

Ozzian skrev:
2165193 Stämmer men inte riktigt...
Min gamla -99 drog runt 0.5 vid normalkörning, inget fisåka men skapligt.
-05an går inte att få under ~0.63 vid samma förhållanden, 0.75 vid lugnt låter iofs ganska högt. Kan bero något lite på vikt och storlek på föraren också fast inte en dryg deciliter.

Drygt 180cm o ca 75kg... måste vara vindmotståndet iomed att jag är såå lång.... ;-)

Kan ju erkänna att man gasar på nån gång då o då... men det är på en raka eller nåt... Men enl mig lugn körning... dvs ingen varvstopp o sånt mitt i stan...

Om man jämför mot en prestanda bil så är det ju rätt låg förbrukning... men om man som jag åker en Toyota Yaris med 67 vilda hästar så tycker man att R1:an drar jääääätte mycket... ;-)

Tjenare Tomas!

Hörde från Patrick att du köpt ny R1a :tummenupp
Grattis.. Vilken färg?
Mors, Jesper

Last edited:
mr_rockster skrev:
2165261 När jag hade R1:a så drog den de flesta andra cyklar och bilar...
Dumma frågar ska ha dumma svar, eller vad är de man brukar säga :va

hahahaha :tungan

Jesper Cronelid skrev:
2165253 Tjenare Tomas!

Hörde från Patrick att du köpt ny R1a :tummenupp
Grattis.. Vilken färg?
Mors, Jesper

Tja jeppe... Du har oxå bytt upp dig hörde jag... Från mr2 till ducati... ;-)

Färgen heter grå, men jag tycker att den är mer himmelblå...

Se länk...

Bifogat

• r1_silver_rhf_1024.jpg
    r1_silver_rhf_1024.jpg
    109.5 KB · Visningar: 79
Har åkt 35 mil på en tank så ja 0,5 då pendlar resa plus lite bus :tummenupp

Men när lampan börjar lysa och jag åkt ett par mil och ska tanka så får jag kämpa om jag ska få i 15l hur stor är reserven egentligen :va

Åkte 5 mil med lysande soppa lampa och fick i 16l efter lite trugande, jag var nervös att den skulle börja hosta innan jag hittade en mack men tydligen fanns det marginal...

Den drar iaf betydligt mindre än 929:an

Anderzzon skrev:
2165362 Har åkt 35 mil på en tank så ja 0,5 då pendlar resa plus lite bus :tummenupp

Men när lampan börjar lysa och jag åkt ett par mil och ska tanka så får jag kämpa om jag ska få i 15l hur stor är reserven egentligen :va

Åkte 5 mil med lysande soppa lampa och fick i 16l efter lite trugande, jag var nervös att den skulle börja hosta innan jag hittade en mack men tydligen fanns det marginal...

Den drar iaf betydligt mindre än 929:an

Jag hade för mig att jag kom ung 22 - 23 mil på en tank med en 01:ans R1:a..

Nu kommer jag jag 17 - 18 mil...

TomasG skrev:
2165387 Jag hade för mig att jag kom ung 22 - 23 mil på en tank med en 01:ans R1:a..

Nu kommer jag jag 17 - 18 mil...

Hihi, nästan lika långt som jag, och min tank är bara på 11 L ungefär (reserv inräknad..) :D

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back