Vad drar en BMW 530 E34?

det blir ingen 530 ska och titta på en 525a i morgon så den hoppas jag på
Akta dig för rost.
Och att fläktkopplingen är dålig.

Kolla oljelocket så det inte sitter massa vitt klägg där, och kolla så det inte är olja i kylarvattnet.

Börjar bilen vibrera runt 90 så är det nog hardyskivan som börjar ge upp, och kanske stödlagret.

Sen är det diverse hjälpstyrarmar som kan glappa, märker du om du rattar som en dåre runt 40-50, det hörs/känns.

Klonkar det i bakvagnen så är det antagligen hundbenen som börjar ge sig.

Vet inte om du har haft sån innan, men motorerna kan låta en del, tick osv men sålänge det inte knackar så brukar det inte vara speciellt farligt.

Det var väl ungefär allt.
 
Akta dig för rost.
Och att fläktkopplingen är dålig.

det blir min första e34 så jag är tacksam för all hjälp...

Kolla oljelocket så det inte sitter massa vitt klägg där, och kolla så det inte är olja i kylarvattnet.

Börjar bilen vibrera runt 90 så är det nog hardyskivan som börjar ge upp, och kanske stödlagret.

Sen är det diverse hjälpstyrarmar som kan glappa, märker du om du rattar som en dåre runt 40-50, det hörs/känns.

Klonkar det i bakvagnen så är det antagligen hundbenen som börjar ge sig.

Vet inte om du har haft sån innan, men motorerna kan låta en del, tick osv men sålänge det inte knackar så brukar det inte vara speciellt farligt.

Det var väl ungefär allt.

Det blir i så fall min första e34 så jag är tacksam för all hjälp...
 
Det blir i så fall min första e34 så jag är tacksam för all hjälp...
Rost kommer nog nästan garanterat att finnas, be att få kolla besiktningsprotokollet, mest för avgasvärden och sånt.

Rost brukar finnas i skärmarna, längs med dörrarna och speciellt vid tanklocket, det är klassiskt.

Finns det nån annanstans än just där i karossen så hade jag börjat fundera på hur övrigt skick är.

Men är det inte mycket rost på bilen så brukar de vara i ganska bra skick, men du måste ändå kolla de andra grejerna.

AC lär nog inte funka om den har det, samma med elhissar, de kan fungera dock, fast du ska inte hoppas på att de fungerar speciellt bra.

AC kan också funka förvisso, men den lägger nog snart av. :hihi

Elspeglarna måste fungera annars kan du inte ställa in speglarna, såvitt jag vet.


Pröva att ge fullt rattutslag några gånger när du står still, börjar det gnälla då så är det antagligen för lite olja i styrservot, går det tungt så är servot slut.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top