Vad brukar slitas som mest när man kör på bakhjulsåkning med en minicross?

Packboxarna i framgaffeln kanske om du inte landar snällt.
 
haha somatt bakdäcket slits mer när man kör bakhjulet än vanligt.
 
haha somatt bakdäcket slits mer när man kör bakhjulet än vanligt.


Lilleman, tänk nu litegrann...

1. Kör på bakhjulet, all vikt, säg 130 kg hamnar endast & bara på bakhjulet.

2. Kör på bägge hjulen, all vikt 130 kg fördelas på 2 st hjul, inte jämt fördelat, men ändå..


Dessutom var frågan vad som slits mest, och det är ju självklart bakdäcket. Vad skulle slitas mer tycker du?
 
Lilleman, tänk nu litegrann...

1. Kör på bakhjulet, all vikt, säg 130 kg hamnar endast & bara på bakhjulet.

2. Kör på bägge hjulen, all vikt 130 kg fördelas på 2 st hjul, inte jämt fördelat, men ändå..


Dessutom var frågan vad som slits mest, och det är ju självklart bakdäcket. Vad skulle slitas mer tycker du?

Det beror på hur mycket man gasar när man ska upp på det. Det märkts nog inte att det slits mer heller. Beror på vad man har för däck ochså. Motarddäck kan ju inte slitas mycket då.
 
Det beror på hur mycket man gasar när man ska upp på det. Det märkts nog inte att det slits mer heller. Beror på vad man har för däck ochså. Motarddäck kan ju inte slitas mycket då.

Bla bla bla

Testa att skriv

-Ja, givetvis har du rätt Chronic, det är ju självklart.
 
Jag skulle med tippa på bakhjulet, det är inget att fundera på, opp med gaffeln bara, inget kan gå sönder. :yoparty :gnissla
 
Tänkt på var olje-pickupen sitter i sumpen, så den kan suga olja hela tiden...
 
Det beror på hur mycket man gasar när man ska upp på det. Det märkts nog inte att det slits mer heller. Beror på vad man har för däck ochså. Motarddäck kan ju inte slitas mycket då.

En kompis på gatan stuntar med sin moppe. Han kör 12 o' clocks och allt möjligt. Han har bytt bakdäck en gång, han har haft den i typ 2 månader. Framdäcket är knappt använt ser det ut som. Det är ju självklart att det är bakhjulet som slits mest.
 
Haha, du kan inte köra på bakhjulet ser man. Tar slut oerhört snabbt av att köra på bakhjulet. Dvs om du avvänder kopplingen för att ta dig upp som dom flesta gör. Däcket måste ju greppa tag som fan i asfalten för att knuffa upp hojen :) slits galet fort
 
Okej att forumet är segt nu, men skall det verkligen ta över sju år för inläggen att dyka upp? :va
 
sur-wheelies, sånna där när man rycker och slirar på kopplingen lär slita mest på kopplingen.
Riktiga powerwheelies kan väl enbart slita på bakdäcket och ev motorn om den tuktas för mycket
 
Baserat på vad jag sett på Youtube:

1. Egot
2. Hjälmen
3. Handskarna

Så, lämnar du detta hemma kan det bli riktigt billigt! :tummenupp

:hej

/e
 
ja tippar på bakhjulet, det släpper ofta när jag kopplar upp ifrån 3an på bakhjulet om däcket inte blivit varmt ännu.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top