Vad borde polisen prioritera?

Själv bor jag nere i Poland och har finns det knappt några poliser på vägarna... Bättre eller sämre? Svaret är enkelt! Polackerna kör som idioter... Om de hade varit i Sverige hade 90% av dem förlorat körkortet inom en månad om det bara fanns poliser ute på vägarna. I polen blir du inte av med körkortet om du inte kör i över dubbla hastigheten... snitthastigheten på motorvägarna ligger runt 150km, trots att hastighetsbegränsnignen säger 100km/h. Hur skulle det bli i Sverige med bättre vägar och bilar?

Visst kan jag hålla med om att man ska prioritera vissa brott, men skapa resurser genom att ge polisen pengarna för vägböterna så kanske man kan ha båda delarna...

Det är två inlägg som träffat på polisens verklighet. Schnell skriver att 28000 poliser är för lite på 10 miljoner invånare. Jag tycker det är årets under drift. EU har 500 miljoner invånare som rör sig fritt över gränserna. Och vad det gäller buset så drar det ju till länderna med lägst straff minst risk åka fast. tex såg jag i en Norsk tidning att de flesta inbrotten, stölderna gjordes av utlänningar. Och det är väl samma här.
Loccone skrev att media styr polisens verksamhet. Och det märks. Är det nån kändis / politiker som är misstänkt så upplevs det av mig att då utreds det direkt. För vanligt folk är det inte bråttom med utredning. Det kan ta år.
Ett problem är polisernas arbetssituation. Katastrofalt långsamma datorprogram tex.
Tex visste inte Malmö polisen om att jag lämnat in 3 ärvda gevär för skrotning i början av augusti i Gbg till Gbg polisen utan 7 veckor senare, slutet september kommer påminnelse från Mö polisen.
Katastrof !

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...