Vad betyder Lenkkopflager?

Kikade lite i Kedo's katalog och där är det styrlager.

Ace Niki skrev:
Ja, ni ser rubriken. Det är tyska. Jag tror det är styrlager, på Stockholms mc-varuhus trodde de svinglager. :confused:

Babelfish föreslår "guidance head" som översättning till lenkkopf så jag sätter en slant på.... styrlager.

Tack!! :tummenupp
Mc-varuhuset sa att styrlager till en 929:a av 2000 års modell kostar en tusenlapp, plus "ett par tusen" att byta. Är det ocker eller är det totalt hutlöst ocker??
Tysken som vill sälja 929:an med det slitna styrlagret säger att ett original-styrlager kostar 64 eurosar nere hos honom och dessutom att det är "lätt" att byta själv... :confused: Försäljningsknep eller talar han sanning?

Be honom

1. köpa styrlagret
2. byta det

sen köper du hojen och ger honom 150 euro för det, så har han en 100 euro ca för att byta det + att han får sålt hojen.

win/win situation!

//jaG

Ace Niki skrev:
Tack!! :tummenupp
Mc-varuhuset sa att styrlager till en 929:a av 2000 års modell kostar en tusenlapp, plus "ett par tusen" att byta. Är det ocker eller är det totalt hutlöst ocker??
Tysken som vill sälja 929:an med det slitna styrlagret säger att ett original-styrlager kostar 64 eurosar nere hos honom och dessutom att det är "lätt" att byta själv... :confused: Försäljningsknep eller talar han sanning?

Zeb_Macahan skrev:
Be honom

1. köpa styrlagret
2. byta det

sen köper du hojen och ger honom 150 euro för det, så har han en 100 euro ca för att byta det + att han får sålt hojen.
//jaG
Jo, fast vad ska jag då pruta på... :tungan måste få ner priset iaf en 4-5000... Men det är nog ändå en bra ide att be honom byta.

Säg nu såhär då:

Du får XX med kasst lager

Du får XX+150euro med bra lager.

Take it or leave it... tyskland är full med gamla hojar...

Hans val...lås inte fast dig på ett objekt!

//jaG

Ace Niki skrev:
Jo, fast vad ska jag då pruta på... :tungan måste få ner priset iaf en 4-5000... Men det är nog ändå en bra ide att be honom byta.

Zeb_Macahan skrev:
Säg nu såhär då:

Du får XX med kasst lager

Du får XX+150euro med bra lager.

Take it or leave it... tyskland är full med gamla hojar...

Hans val...lås inte fast dig på ett objekt!

//jaG

Mm, sant. Men den är fin :gnissla Funderade på om det kan vara normalt slitage som gör att styrlagret måste bytas efter 2000 mil på Hondan eller om man kan misstänka misshandel av hojen? På min SV var styrlagret minsann felfritt efter 3700 mil....

stunt sliter. Att det kanske har gått lite glappt utan att ha spänts åt sliter...

Det finns många hojar som är fina och har du inte sett den i verkligheten så vet du väl inte att den är just fin. Om du inte får den för rätt pris så köp den inte.

Har du hittat den på mobile.de kan du räkna med att den står "för högt" i pris. Dom vet att svenskar och danskar kollar sidan och sätter högre priser än i den lokala pressen.

Siså, ut å pruta nu :tungan

//jaG

Ace Niki skrev:
Mm, sant. Men den är fin :gnissla Funderade på om det kan vara normalt slitage som gör att styrlagret måste bytas efter 2000 mil på Hondan eller om man kan misstänka misshandel av hojen? På min SV var styrlagret minsann felfritt efter 3700 mil....

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025