Vad betyder hackspätten?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Ser den på rätt många hojar, en hackspätt med cigg i munnen. Har ingen aning vad den symboliserar; vad handlar det om?

Att fågellivet störs av röken från våra motorcyklar. Det är djurskyddsföreningens symbol.

Kay skrev:
Ser den på rätt många hojar, en hackspätt med cigg i munnen. Har ingen aning vad den symboliserar; vad handlar det om?

Är det denna logga du menar?

Bifogat

• Woody 1.jpg
    Woody 1.jpg
    21 KB · Visningar: 223
Antar det är den här du tänker på.
Tror det var nån trimrörsfirma för evigheter sedan som hade den som symbol, sedan har den hängt kvar...

Bifogat

• hacke.jpg
    hacke.jpg
    17 KB · Visningar: 2,525
Tror inte den symboliserar nåt speciellt, lite streetrace över den tror jag. Jag har mest sett den på jänkare och lite sportigare bilar.
Har en sån tröja som det står Mr. Speed under, har sett den i många olika varianter.

Edit: Såg att nån skrev om nån trimrörsföretag det kan nog stämma för jag tror farsan fick med såna klistermärken när han köpte headers.

Katana 1168 skrev:
Den var väl inte förknippad med hojar alls från början utan hot rods... har jag för mig, rätta om jag har fel.. :-)

Var en firma på 50-talet i USA som tillverkade trimkammar till bilar som hade den i sin logga. Är lite osäker men tror att dom hette Howards Cams

Hotrodbiker skrev:
Var en firma på 50-talet i USA som tillverkade trimkammar till bilar som hade den i sin logga. Är lite osäker men tror att dom hette Howards Cams

Clay Smith Cams. (Och hackspetten heter som sagt Mr. Horsepower)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back