Vad betyder ditt alias?

vad skall man säga? en jobbarkompis tyckte att jag vart ett jäkla klantarsel och skrek: "Ditt jävla jippo":mad: :mad: :mad:

därefter är det ingen som säger Andreas, utan jippo :rolleyes:

vad skall man säga? en jobbarkompis tyckte att jag vart ett jäkla klantarsel och skrek: "Ditt jävla jippo":mad: :mad: :mad:

därefter är det ingen som säger Andreas, utan jippo :rolleyes:

haha, klockrent skällsord ju!:D

Fi fan pågasnöre, de va den mögigaste tokholmska jag någonsin läst!! :D

Kan ditt alias vara en blandning mellan buddism och shintoism och kanske plockat från samurajen?

Allra främst var det väl från Zen Budismen som samurajerna byggde upp sin levnadsstil, Bushido. Krigarens väg. Med hängivenhet, meditation, mm för att göra dom till bättre krigare. Och en hederskodex som skulle gälla ända in i döden.

Vår egen sporthojs-bushido verkar inte ha sålt sin själ fult ut, så han borde kanske heta Bushidolite. :D

Prat är en sak. Sex en annan. Inte många tjejer som erkänner att dom dras till andra tjejer heller...

för dig kanske ;)

Allra främst var det väl från Zen Budismen som samurajerna byggde upp sin levnadsstil, Bushido. Krigarens väg. Med hängivenhet, meditation, mm för att göra dom till bättre krigare. Och en hederskodex som skulle gälla ända in i döden.

Vår egen sporthojs-bushido verkar inte ha sålt sin själ fult ut, så han borde kanske heta Bushidolite. :D

nej nej Bushido Light! :rofl:D

Last edited:
En cool snubbe i ett tv-spel har en attack som heter så och alla som läst mellanstadieengelska förstår vad det betyder.

Hårt namn förövrigt, eller hur!? :katt

Mitt namn kommer från att en polare brukade kalla mig för anden i flaskan, som efter ett tag blev anden i flarren. Detta var för jobbigt att skriva så det blev bara Flarren tillslut... Fråga mig inte varför jag fick det namnet :va :va :va

Jag är en twinpilot som kör helt livsfaligt....

...Eller så var det för att det stod på röven på min första hoj.

korrekt:tummenupp

och nej, riktigt så illa är det väl inte...:gnissla däremot så sympatiserar jag med en del tankar från den ursprungliga filosofin:)
att jag sen började kalla mig för Bushido kommer av att jag försökte förklara dess innebörd från mina inte fullt så intellektuella polare som då tyckte att det var en massa kampsportsblaha och började kalla mig för det. sen har det fått hänga med.
Bushidolite kanske är en mer korrekt benämning på mig, men det klingar inte riktigt lika bra som Bushido:gnissla

fattar inte hur jag spamade? men aja

Mitt alias är engelska och betyder skugga, kan ni tro det? originellt va?!

nä men jag har sedan man var mindre alltid vart ett stort sonic fan, och i en av spelen var det en svart variant av honnom som hette shadow.. nerdy? sure men det låter coolt när ingen vet:tummenupp

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna