Vad betalar ni för Monster 620ie?

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
Jag grunnar på en 620 ie-03 nu när KTM 640 kostar så mycket att försäkra. Kollade lite premier på den och den är billigare än KTMen, dock har jag bara kollat på IF,TH, Folksam och salus. Billigast var Folksam med 16800kr/hel/hel och dyrast salus 65000kr.....
Nu har jag inte frågat vad länsförs och susab och bilsportmc tar men de är nog billigare...

Vad betalar ni för er Monster 620ie?

Jag är 29 och bor mitt i GBG

//M

Har kollat med tennant/susab, läsnf och bilspmc och fått fökljande premie: 10300kr/hel/hel :), 39000hel/hel, 15600hel/hel :/

Mingves skrev:
Har kollat med tennant/susab, läsnf och bilspmc och fått fökljande premie: 10300kr/hel/hel :), 39000hel/hel, 15600hel/hel :/

Tennant är billigast på Monster förutsatt att du avser försäkra under ett helt år och dessutom flyttar din hemförsäkring dit. (Bor du hemma hos päronen blir det svårt.)

Annars är IF billiga på monster. Jag betalar 13000 hel/hel men ställer av under vintermnaderna. (89kr/mån för garageförsäkring)... Detta gör att IF är billigast sett över ett helt år.
- tror jag betalar 1090kr/mån för hel sedan 89kr/mån avställd =
6mån hel= 6*1090= 6540kr
6 mån avställd = 6*89=534kr
Summa: 6540 + 534= 7074kr i årskostnad...

Jag har iofs en monster 750 dark -01 men det är mer eller mindre identisk med 620 i vikt och effektmässigt. Däremot har jag för mig att 620 -02 hade blivit nån tusing BILLIGARE hel/hel än min 750 -01 p.g.a. att värdet på hojen bara skrivs ned vart tredje år och då min hade högre orginalpris blir den dyrare att försäkra.

Mingves skrev:
Jag grunnar på en 620 ie-03 nu när KTM 640 kostar så mycket att försäkra. Kollade lite premier på den och den är billigare än KTMen, dock har jag bara kollat på IF,TH, Folksam och salus. Billigast var Folksam med 16800kr/hel/hel och dyrast salus 65000kr.....
Nu har jag inte frågat vad länsförs och susab och bilsportmc tar men de är nog billigare...

Vad betalar ni för er Monster 620ie?

Jag är 29 och bor mitt i GBG

//M

Jag betalar 9500kr hel/hel på Bilsport o MC, mitt monster är en 03a. (har bara haft MCkort i 6månader..)
Andra försäkringsbolag ville ha 4000kr/månaden!!

Kaitzor skrev:
Jag betalar 9500kr hel/hel på Bilsport o MC, mitt monster är en 03a. (har bara haft MCkort i 6månader..)
Andra försäkringsbolag ville ha 4000kr/månaden!!

Får du ställa av?

Jag betalade 10100:- Hel/Hel för min (numera Korvgubbes) Monster Dark 750 -01, Hos
Bilsport & Mc.
Fick iofs inte ställa av :huvet

Ojojoj, det är skönt att vara gammal ibland :lol
Jag betalar 371:-/mån för min -03a hos Folksam, men då får ingen yngre än 35 köra hojen (hade inte tänkt låna ut den iaf)

Har för mig att första förslaget var på drygt 400/mån innan det upptäcktes att jag var pensionär... :tungan

betsy skrev:
Ojojoj, det är skönt att vara gammal ibland :lol
Jag betalar 371:-/mån för min -03a hos Folksam, men då får ingen yngre än 35 köra hojen (hade inte tänkt låna ut den iaf)

Har för mig att första förslaget var på drygt 400/mån innan det upptäcktes att jag var pensionär... :tungan

Fast då e den försäkrad som strypt va? :va
Iofs så är det ju inget fel i det eftersom den (än så länge :hihi ) är strypt :7peta

korvgubbe skrev:
Annars är IF billiga på monster. Jag betalar 13000 hel/hel men ställer av under vintermnaderna. (89kr/mån för garageförsäkring)... Detta gör att IF är billigast sett över ett helt år.
- tror jag betalar 1090kr/mån för hel sedan 89kr/mån avställd =
6mån hel= 6*1090= 6540kr
6 mån avställd = 6*89=534kr
Summa: 6540 + 534= 7074kr i årskostnad...

Skojar du? Jag fick 32000kr hos IF...snacka om lotto. Du är ju yngre än mig ....

///Mats

Mingves skrev:
Skojar du? Jag fick 32000kr hos IF...snacka om lotto. Du är ju yngre än mig ....

///Mats

jag antar att jag får ringa IF igen om inte annat.. Kan ju tänkas att de höjt premien under tiden jag haft den avställd. Pratade iofs med dem för en månad sedan drygt och då sa de att de inte hade några planer att höja..

korvgubbe skrev:
jag antar att jag får ringa IF igen om inte annat.. Kan ju tänkas att de höjt premien under tiden jag haft den avställd. Pratade iofs med dem för en månad sedan drygt och då sa de att de inte hade några planer att höja..
If höjde min premie från 2900:- till 5100:- för halv/halv på min stånka... så då var det bara att byta till folksam som var billigast på ca 3600:- helår/halv...

Men har inte du fått hem något försäkringsbrev där det står att de skulle höja avgiften?
Kanske bäst att kolla upp om dom har höjt din premie innan du ställer på.

Korvgubbe...
Om jag skulle äga din hoj skulle den kosta mig 1800kr/mån helförs...hos IF
23900 hel/hel hos TH...

///M

Mingves skrev:
Korvgubbe...
Om jag skulle äga din hoj skulle den kosta mig 1800kr/mån helförs...hos IF
23900 hel/hel hos TH...

///M

Låter jävligt märkligt... börjar oroa mig för att de höjt min premie med...
Kan det kanske vara så att ni har en massa fler banditer å skurkar där du bor? *s* :tungan

Last edited:
Tänk också på att priset för hela året inte är allt. Jag tyckte mina 19000 var skäliga för hojen tills jag fick reda på att jag skulle betala 2500 under högsäsongen per månad (april-sept.) :( Därför blev det en halvförsäkring.

skilljer väl inte mkt på moster & Sport/SS eller ?
Betalar 5k/hel/helår avställbar på IF..

Sluta klaga

Jag betalar 1900 i månaden när jag kör hel. Och en tusing avställd/halvår. men vad gör man inte för en twin.......

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti