Vad betala för GSX-R 1000 K5 och R1-04?

Skulle jag sälja min R1:a 04 idag så skulle jag lägga ut den för ~45-50k. Sen skulle jag ta dom pengarna och jobba ihop 20k till och försöka köpa en fin R1:a 98-01 med 7000k på mätarn med vita kåpor, de är dyrare, ligger oftast på 60-65k...

Jag är inte hoj-beg-marknadens motsvarighet till Sverker, men chansen att du får en R1 för 50 k är nog större än att du hittar en k5.a för 50k.

Skulle säga att K5.an lider utav lite "kultstatus" eller "jag är lite ballare än alla andra"-status, varpå den tenderar att ligga högre i pris än motsvarande från annan tillverkare/ årsmodell. :gnissla

Provkör man båda så vet man varför K5-K6:an är dyrare än dito R1 ;) Bättre körställning (på gata..lite mer skönare upprätt) och tusen ggr bättre motor o mos. Känns det som iallafall

Jag har provkört båda! Och nu vet du varför jag kör R1! :yoparty

Skämt osido jag vill påstå att det är likvärdiga hojar i prestanda i alla fall för dom som inte utnyttjar hojen fullt ut. R1an sägs att längre personer sitter bättre på och det kan ju vara avgörande för vissa.

Ni ger mig ju lite hopp om att hitta en fin R1 -04 för rätt peng ändå.
Jag har väl i närmast bestämt mig för en R1, om det inte dyker upp en ruskigt fin GSXR då.

Problemet är ju att jag suttit och kikat på 01-03 och då får man ju betala lika mycket eller mer än för en nyare hoj - hmm....

Hojta till om ni vet av en R1 -04 till rätt pengar (alltså, inte 70 papp! ;) ):banana

Men du vill väl ha R1 04- större motor och bättre på allt... !? Läste efter 04a och inte upp till 04 my bad.

Det stämmer Goffen - jag känner att om pengarna ändå ska upp så kan jag lika gärna lägga det lilla extra på att få en 04 eller nyare.

Haha, det har du rätt i ;)

så håll dig passiv ;) jag är nämligen också ute efter en hyfsad -04 så schhyyyyy ;)

ps. jag har också axelproblem bra mycket värre än dig (2 operationer som följd) och jag kör SH ;) så det kommer även att fungera för dig..

så håll dig passiv ;) jag är nämligen också ute efter en hyfsad -04 så schhyyyyy ;)

ps. jag har också axelproblem bra mycket värre än dig (2 operationer som följd) och jag kör SH ;) så det kommer även att fungera för dig..

Haha, okej - jag ska knipa nu, så vi slipper trissa upp priserna ;)
Skönt att vi opererar i olika delar av landet iaf :D

Men underbart att höra, tack! :) :yoparty

Haha, okej - jag ska knipa nu, så vi slipper trissa upp priserna ;)
Skönt att vi opererar i olika delar av landet iaf :D

Men underbart att höra, tack! :) :yoparty

du kommer att uppleva det lite jobbigt i början och det kommer att kännas som träningsvärk fast med lite smärta.. Gör de statiska övningarna du har fått av sjukgymnasten så ungefär vid 3:dje turen på SH så kommer det att kännas naturligt och bra.. Ååååå du kommer att ha hur kul som helst..

Skicket bestämmer aldrig priset, det gör ägarens drömmar, villfarelser och febriga förhoppningar :fakta:)

Jag skulle vara kall...det kommer snart att finnas gott om ex på Blocket av både rettor och gixxers. Just nu ligger vinterobjekten ute, folk som inte behöver sälja utan tar en chansning att få ut överpris. Samma fenomen varje år.

lite o.t men måste bara få säga vad brorsan fick ge för sin helt nya -07 gixxer1000 som en firma hade kvar, 80,000:-. det är vad många ska ha begat för såna som gått flera tusen mil, så nåt är galet med begpriserna :va

Utan att vara helt säker; har inte Gixxern tätare serviceintervaller? Jag tänkte på ventiljustering var 2400 mil mot R1'ans 4000 mil? Det kan vara värt att tänka på vid ett köp då den kostnaden brukar dra iväg.

Det bästa man kan göra är att sticka och kolla på närliggande objekt, även om de inte är i det prisspann som du är villig att ge dig in i, så skadar det ju inte att "sparka däck", alltså prata med ägaren samtidigt som du kollar skicket på hojen. Håller man sig lugn och snasad och är saklig i sina argument kan man alltid pruta, sen om köparen accepterar detta eller ej är en annan sak.

En förutsättning är att DU som köpare har kunskap om hojen/modellen (samt grundläggande mekansika kunskaper) med alla dess eventuella problemområden osv., eller att du har med någon kunnig som kan"tugget". Alltid lika roligt att prata omkull en säljare för man har mer kunskap än denna om deras egen motorcykel :D

Det gäller även att du ska kunna kolla på en hoj, och "walk away" om prisbilden i förhållande till skick inte klickar, det är ju ingen välgörenhetsaffär du ska göra.

Men som vissa andra säger så brukar det ju alltid vara ett gäng som lägger in hojar för överpris på våren då de tror att man per automatik får mer för dem då, som om efterfrågan/utbud skulle upphört att sätta priset. Mitt råd är att ta din tid, MC-säsongen är lååååååång!

Så med andra ord så är en k5a som gått 2300 med nygjord ventiljustering, fräsch, nya däck, nytt drivpaket nya bromsar är ett vettigt pris 58k ?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti