Vad betala för en TZ250 99:a??

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Har hittat en TZ250 99:a med ny motor (kvitton skall tydligen finnas). Uppfrächad med nya kåpor mm. Medföljer däcksvärmare och extra däck (nya).
Begärt pris ca 5000 dollar. Med frakt och allt kommer väl hojen kosta ca 45-50k hemma. Är det för mycket :va

Njae, ska man väl säga, "ny motor" vad innebär det? Att allt är nytt eller bara att vev och kolvar bytts?
Sen är det dessutom den kortslagiga motorn, är en väldig skillnad i körbarhet 00 och framåt på yamahan.
Tror du kan hitta 99-yammor här hemma till samma pris om inte billigare, med skillnaden att du kan titta på dem lite enklare.

oFFkeFF skrev:
Njae, ska man väl säga, "ny motor" vad innebär det? Att allt är nytt eller bara att vev och kolvar bytts?
Sen är det dessutom den kortslagiga motorn, är en väldig skillnad i körbarhet 00 och framåt på yamahan.
Tror du kan hitta 99-yammor här hemma till samma pris om inte billigare, med skillnaden att du kan titta på dem lite enklare.

Skall tydligen vara en motor som har legat som reservdelsmotor. Pratade med killen igår, hojen skall tydligen vara i väldigt fint skick.

Men mycket bra info om att den finns olika slag!! Är ny på detta så det finns mycket att lära. Skall till Los angeles till Jul helgen och får titta på den då, vet inte om det blir något men kan ju ändå vara värt att titta på

Är man ändå på plats så är det ju en annan femma.
Sen kan du ju alltid packa ner den och ta med de flesta delarna på flyget.
Dock finns det förmodligen nyare hojar där borta till bra priser..

Sedär ja! Vilken är att föredra, Honda eller Yamaha? Vilken är billigast att köpa delar till mm?

oFFkeFF skrev:
Fast ingen av dem var ju särskilt billig, även för att vara nya. Pesetan har sjunkit lite för mycket den sista tiden.

Verkade tom som om killen ville ha tax (skatt) till på priset också. Dvs att det var ett företag som annonserade. Vet inte vad skatten i Florida är men här i Arizona ligger den på ca 8 procent. Antar att det är mer i Florida.

Gustav O skrev:
För övrigt är det helt rätt att köpa "Riktig Räser"TM

Mmm, antar att man blir ruinerad utav en men efter att jag har haft min gammla RS vill jag bara her MER :tummenupp

*/ ?>
Back