Vad betala för begagnad minimoto?

Robban002

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Täby
Hoj
Ktm Duke
Hej

Undrar vad som är ett lagom pris för en begagnad äkta
luftkyld gem/polini minimoto?
Jag har en kompis som ska sälja och funderar på att köpa.
 
årsmodell och var det finns till är ett måste för att kunna bedöma prisklass.
 
Tack för ditt snabba svar. Han som säljer den säger att det är en -01. Det som ingår är 3 olika storlekar på drev. samt ny kolv monterad nyligen. Den har 4,2 hk och verkar vara i fint skick.
 
Robban002 skrev:
Tack för ditt snabba svar. Han som säljer den säger att det är en -01. Det som ingår är 3 olika storlekar på drev. samt ny kolv monterad nyligen. Den har 4,2 hk och verkar vara i fint skick.

7-9000kr Står dom runt om man kollat på annonser, men vad dom sålts iväg för vet jag inte! Man får ju vad man betalar för, går ju inte jämnföra pris mot en kina.
 
Robban002 skrev:
Tack för ditt snabba svar. Han som säljer den säger att det är en -01. Det som ingår är 3 olika storlekar på drev. samt ny kolv monterad nyligen. Den har 4,2 hk och verkar vara i fint skick.



Jag hade inte gett en krona över 6000:- med så lite grejer till.
 
Hur kan en 01:a kosta 7-9000 när en splitter ny kostar 14000 ??

är det ingen värdeminskning på GEM??
 
Jag fick väldigt många delade svar här.
Från 2000 till 9000.
Är 6500 kr för mycket att betala?

Nyström L skrev:
7-9000kr Står dom runt om man kollat på annonser, men vad dom sålts iväg för vet jag inte! Man får ju vad man betalar för, går ju inte jämnföra pris mot en kina.
Hittar inga annonser ute på likadana.
Har du någon länk?
 
En Dm eller Polini som är 2 år gammal har fallit ungefär 30% av nyvärdet.
Gem's 4.2:a kostar som ny 05:a eller 06:a 14000 kr.
Det är säkert bättre Bromsar, Koppling och Avgasrör på dom nya jämfört med den från 01.
Kan även vara förbättringar på ramen eller att styrdämpare numera ingår som standard t.ex..

En annan sak som sänker andrahandsvärdet är att Ingen i sverige tävlar med den hojen.
Är den okörd så är cylindern ok, har man kört med hojen sedan 01, så är det dax för en ny Cylinder + Kolv + Ring.
Och även totalt lager byte i motorn.

Kostnad runt 3-4 tusen.
 
jag sålde min polini 910 steel gp som var från 01 med typ inga reserv delar alls för åtta tusen så jag tror nog att man kan sälja den minst för 6-7 tusen.

Och det är ju polini motor på den så det är ju inga problem att få fram motor delar till den.
 
Last edited:
Nyström L skrev:


Den aktuella hojen kom som en av 2st.gula 4.2:or i augusti 2001.cykeln gick en tävling våren 2002 i gälve innan jesper tappade intresset för minimoto.
Dennis som fick den andra hojen tävlade ganska framgångsrikt på den 2001-2002.Så den duger bra att lära sig o åka på.Kostade 17900:- då.Eftersom hojen är byggd på polini delar så finns det mesta att få tag på fortfarande.
Pris.......tja ca5-7000.
 
Folk betalar ju 5-6 tusen för "kinaskrot" så då borde väl en
äkta kvalitethoj vara värd 7-8 tusen. Den ser ju dessutom ut att
vara i sjukt bra skick. Om man däremot tröttnar på de ynka 4,2 hk
så blir det ju å andra sidan väldans dyrt o trimma den.
 
Wheelie-king skrev:
Folk betalar ju 5-6 tusen för "kinaskrot" så då borde väl en
äkta kvalitethoj vara värd 7-8 tusen. Den ser ju dessutom ut att
vara i sjukt bra skick. Om man däremot tröttnar på de ynka 4,2 hk
så blir det ju å andra sidan väldans dyrt o trimma den.

måsste bara tillägga att detta är en tävlingshoj som juniorer kör på(mellan 7-12 år)..... om man vill ha en båge att bara köra runt på å leka med så tycker jag att man lika gärna kan köpa en kina som e lite billigare

tycker själv att det är en mycket prisvärd hoj att börja köra på.

/MVH Linus Hellberg
(RM vinnare på DM)
 
Fille#54 skrev:
jag sålde min polini 910 steel gp som var från 01 med typ inga reserv delar alls för åtta tusen så jag tror nog att man kan sälja den minst för 6-7 tusen.

Och det är ju polini motor på den så det är ju inga problem att få fram motor delar till den.


För hur många år sedan var det??? typ 2?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top