vad behövs, zx9r fighter?

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Vad behövs för att få på ett crosstyre och en framlykta på en zx9r?
Vad kostar det ungefär, finns det några färdiga kit att köpa?

en ny styrkrona behöver du om du inte vill borra hål i din orginalkrona. Brukar gå att köpa färdiga kitt med styrkrona, crosstyre, längre bromsslangar osv. Räkna med att det kostar runt 3000:- skulle jag tippa på.

När det gäller ninjan måste du dessutom fippla lite med förgasarna tror jag, i och med att du plockar bort kåpan försvinner även luftintaget i fronten och det gör att motorn får för lite luft uppe i fart. Men det finns nog dom som kan det där bra mkt bättre än mig :)

Lorge skrev:
2315379 Vad behövs för att få på ett crosstyre och en framlykta på en zx9r?
Vad kostar det ungefär, finns det några färdiga kit att köpa?
beror ju på..ska du ha ny styrkorna=2000+
borra hål i nuvarande=0 kr.
styre, allt mellan 300- uppåt.
bara o kolla runt..bruka finnas "kitt" o köpa..får säkert nå bra svar snart..
du måste säkert förlänga nån kabel el brosmslang el likn.
lyse får du leta efter..
men ska du ha ett litet smidigt måste du ju byta istrument viket oså går lös på en ca 1000 spänn..ett måste om de ska bli snyggt..

Jag är inne lite på samma bana, tycker det skulle vara kul att testa SF! Dock tycker jag det hela är rätt luddigt när man försöker komma fram till hur det egentligen är.

Vad kan man anse är ett skäligt pris för en beg. originalkrona från skroten?

Många nämner Lucas, finns det någon som har koll på priserna för en krona till ZX9R -1998?

Vart i Stockholm köper man beg. MC-delar? Finns det någon bra MC-skrot här?

Jag har inte tagit isär och kollat vad som kan behövas men det man kan ha användning av är väl trattar till luffarturbon så man kan korta dom jäms med ramen, en krona att borra nya hål i och lite kontakter? Sen får man köpa lite nya slangar och en kopplingswire - bjuder de delarna på några problem eller är det standard grejer allt ihop?.

Eller så gör man tvärt om - Finns det typ helt kompletta kit att köpa i Sverige eller måste man importera? Finns det något företag i Sverige som har bra koll på Streetfightergrejer eller är det fortfarande "något nytt"??

Hoppas på lite svar i djungeln så man kan komma vidare! :va

Last edited:
Jag har inte tagit isär och kollat vad som kan behövas men det man kan ha användning av är väl trattar till luffarturbon så man kan korta dom jäms med ramen,

Jag kortade mina jäms med ramen det blev inge bra alls kan jag lova. hojen gjorde inte ens 100km/h

Aj fan, det är märkligt det där!! Jag har bilder på en annan ninja och där ser det ut såhär (och jag antar att den går okej...) Funderar på att slå honom en signal och kolla läget lite :lol :

Bifogat

• zx9r.jpg
    zx9r.jpg
    64.4 KB · Visningar: 145
Hade tänkt mig ett fatbar-styre, antar att det sätter ännu fler käppar i hjulen? :huvet

285 euro kostar kittet vad jag förstår? Men innebär det att man inte behöver en längre kopplingswire eller? Kan ingen tyska så det är inte det lättaste...

Last edited:
Min gick utan kåpor, jag hade slangarna (slangen? :va ) kvar till Y-kopplingen efter den hade jag ingenting.

Det viktiga med luffarturbon verkar vara att man har kvar trattarna, det är A och O för att den ska gå bra! Luften blir väl åksjuk annars! :fatta!

infectious skrev:
2321648 Det viktiga med luffarturbon verkar vara att man har kvar trattarna, det är A och O för att den ska gå bra! Luften blir väl åksjuk annars! :fatta!

Var bortplockad på min zx6r -98
Gick men kan behöva mecka ett tag för att få rätt luftflöde.

Orginal vajern till kopplingen ska räcka, måste dock dra om den lite.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8