Vad behövs för fighterbygge?

Hitta faktiskt ett fatbar styre för 300.- på en loppmarknad :) Ska beställa en krona tänkte jag. Vill ha den helt återställbar Sen blir det nog MT lyset.. Får se hur flitig jag är.. ivärsta fall blir det vinter jobb :)

Ännu billigare alt (?) kan vara att köpa risers på biltema, borra hål i orginalkronan (samt förstärka som somliga gjort i några av byggtrådarna) samt köpa ett billigt valfritt styre... Bara för att prova menar jag... Borra eller inte borra är ju en smaksak oxå med tanke på eventuell återställning men det går ju att snygga till...

Än billigare och bättre är att behålla styret du har! Säger jag som gått från original s3-gubbstyre till clip-on! :D Smaken är som :arsele

Dessa menar du http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=137116, men då till frågan vad är det för utbukning under?? då sitter väll fasiken inte raisern fast om den ska ha sådan liten kontaktyta, sedan är väll skruven förkorta om man ska ha igenom styrkronan sedan locktightmutter på under sidan?? Letar efter billiga bra fatbar risers själv men hittar inga.

Dessa menar du http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=137116, men då till frågan vad är det för utbukning under?? då sitter väll fasiken inte raisern fast om den ska ha sådan liten kontaktyta, sedan är väll skruven förkorta om man ska ha igenom styrkronan sedan locktightmutter på under sidan?? Letar efter billiga bra fatbar risers själv men hittar inga.

Tror det där är adapters för Fatbar styre som ska passas i den undre delen av vanliga risern, därav utbuktningen under. Sen ser det givetvis ut att vara på tok för kort skruv, men jag tror den är längre i verkligheten.

Hitta faktiskt ett fatbar styre för 300.- på en loppmarknad :) Ska beställa en krona tänkte jag. Vill ha den helt återställbar Sen blir det nog MT lyset.. Får se hur flitig jag är.. ivärsta fall blir det vinter jobb :)

MT-lyset köpes en hel del billigare hos närmaste Yamaha-handlare. Har för mig att det ligger runt tusenlappen i pris. Känns onödigt att betala det dubbla bara för att få ett par gaffelklämmor på köpet.
Lycka till.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma