Vad behöver jag vid lamell byte?

Espekta

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2011
Ort
Orust
Hoj
1996 Kawasaki Zx7-r
Som rubriken säger, Jag har en Zx7r -96 och tänkte byta lemeller, Kollat på Lelles och dom har lamellsatser som inkluderar alla lemeller. Är det något mer än detta jag behöver för att byta och sen brumma iväg igen? Skulle va skönt med folk som kanske gjort det eller iallafall har koll på läget kan hjälpa mig med min shopping lista hehe.

Tack på förhand
 
* Lamellsats
* Mellanskivor/stålplattor/Friktionsplattor/kalla dom vad du vill (om dom är dåliga/brända)
* Packning till kopplingskåpan
* Nya kopplingsfjädrar (om dom gamla inte är inom spec)
* Kolla hur lagret ser ut (Partnm:92045-1235)
* Olja till cykeln samt till oljebad för lamellerna
* Oljefilter
* Ny packning till oljepluggen ev ny oljeplugg?

Sprängskiss finns här
Service manual
(Program för att packa upp manualen: http://www.7-zip.org/ eller http://www.rarlab.com/ )

Ett tips kan vara att kolla pris hos Kawasaki, jag köper numer bara original grejer då det oftast blir billigare...
Tror jag fick med det mesta?
 
Ohh mer än vad jag trodde, gött då ska jag kolla upp detta, Yes brukar handla orginal jag med, känns bäst ibland :)

Tack för svar!
 
Ohh mer än vad jag trodde, gött då ska jag kolla upp detta, Yes brukar handla orginal jag med, känns bäst ibland :)

Tack för svar!

Ett hett tips är att använda dig av original lameller. Nu vet jag visserligen inte hur din ZX7R motor tar emot kopior men min erfarenhet kommer ifrån ZX9R.
Har testat flera märken av lameller och original är det enda som funkat 100%.

Annars är listan lång som beskrivet ovan:)
 
Last edited:
Förmodligen räcker det med lamellerna, packning, en skvätt olja och en tätningsbricka till oljepluggen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top