Vad började du karriären med?

SvartR1a skrev:
Skulle vara kul att höra vad ni började eran hojkarriär på för cykel (utanför banan).
Jag köpte en thunderace 1000 som första hoj renoverade den och klotade rejält med den. :huvet

Då det var bilistens fel var det bara inkassera pengar och köpa ny :tummenupp . Denna gången blev det en R1a. Är det rätt att starta med klass 7 eller ska man ha en lättare först? Man blir ju less på hojar med mindre effekt är det inte lika bra att satas ordentligt?

1983 fick jag en sprillans ny PW80 av Mamma som vi hämtade på Claessons Motor. Satt o kissade på mig bara för att jag var så sugen på att köra :D

Mamma är inte så glad idag när jag säger att det var hon som fick mig att köra hoj :3freak Men jag har henne o tacka för allt :Bugar
 
Haft kortet i lite mer än ett år och min enda hoj är den jag har nu. En Bandit 600N. Suverän och börja med anser jag! Lagom med kräm och lätthanterlig. Har aldrig känt att cykeln haft övertag över mig...
 
Första tvåhjulingen var en yz80 för 15år sedan. 4år senare byttes den ut mot en CR125 som brukade smygas ut på nätterna när föräldrarna sov :D Minns en mörk decembernatt när jag och DRifter var ute och körde, han hade en KMX125. Var en polisbil som inte gillade vårat nattnöje, tyvärr så tänkte DRifter fly över en fotbollsplan...problemet var att fotbollsplanen på vintern var en skridskobana :gnissla :lol

Sen blev det en E-reggad RM125 och crossbanan byttes ut mot djupa lerhål.

Första landsvägsreggade hojen var en DR 650se. Som verkligen höll för allt...då menar jag allt, den vägrade helt enkelt att dö! Det var också den hojen jag lärde mig att växla på bakhjulet med "stackars hoj" :tummenupp

Efter DR:en så blev det en Duke II och nu har jag Gixxern...som förmodligen kommer bytas ut mot nåt annat kul i år.
 
1981 tog jag kortet och hade en fin Honda cb125k -70. Grymt drag....gjorde 90 km/h nerför "kaffebacken" innan Danvikstull från Värmdö sett. Naturligtvis med hemlängtan, kissnödig, solen i ryggen osv :tummenupp

Att börja med klass 7 hoj fungerar hur bra som helst om man har lite vett i huvudet.

Men jag är ganska säker på att många olyckor på klass 7 hojjar faktiskt beror på just oerfarenhet eller brist på omdömme.

IMHO
 
X-antal crossar
en härligt trimmad compact(gläns dagar) :hihi
sen vart de en 125rd eft den en 500rd å nästa steg blev så klart en 750yzf å givet som korvspad så e nästa steg en 1000cc en sprollans ny R1a... inne på min andra R1a nu. :cool:
 
"karriären" börjar inte förrän den 24 mars för då hämtas hojen ut. En ZX-6R 2005 blir det ... grön förstås :D
 
Yamaha rd125lc i mitten på åttiotalet sen blev det ingenting förrän våren 2004
då blev det en fazer 600-00:a. Hösten 2004 införskaffades en zx7-r-98:a och på den vägen är det. 1985 var rd:n med ypvs den värsta 125:an på marknaden innan susuki kom med sin rg 1987. Man fick va kung i 2år. Det får man väl aldrig uppleva igen :rolleyes:
 
hhm,,, hade en cresent MTB när jag va 14 den sålde jag när jag va 18... och i år har jag köpt min första hoj! en zx9-r 95:a... längtar till våren nu så man kan börja sin första säsong!!! :)
 
Yamaha Rd125Lc ,gick som en moppe under 8000rpm sen bar det iväg
som satan.

Skulle nästan kunna tänka mig en Rd500 eller 350 just för "tvåtaktskänslan"
 
1.zundapp ks 50 sport -81
2.baghee (indisk trampmoped)
3.Honda mt-5
4.Honda cb 125-74
5.Honda cr 125-83
6.Kawasaki kx 125-89
7.Kawasaki kx 125-96
8.yamaha xt 600-01
9.ktm 640-04(nuvarande hoj)
10.honda xl 125-77
 
Min första egna var en Suzuki GSX-R1100 -92 inköpt 96 :yoparty
 

Bifogat

  • Bettan_1996_stor.jpg
    Bettan_1996_stor.jpg
    128.1 KB · Visningar: 78
tja, nuvarande, en TZR -89... de närmsta 2 åren blir det nog till att snylta på morsans GSX400FWS, känns inte riktigt lönt att köpa en hoj att ha i två år...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top