Vad började du karriären med?

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Skulle vara kul att höra vad ni började eran hojkarriär på för cykel (utanför banan).
Jag köpte en thunderace 1000 som första hoj renoverade den och klotade rejält med den. :huvet

Då det var bilistens fel var det bara inkassera pengar och köpa ny :tummenupp . Denna gången blev det en R1a. Är det rätt att starta med klass 7 eller ska man ha en lättare först? Man blir ju less på hojar med mindre effekt är det inte lika bra att satas ordentligt?
 
Själv började jag med en billig gammal CB900 Bol'Dor fr -82. Det fick duga när man var fattig student.

Nu har jag en Duc SS i.e. 750 som jag är nöjd med än så länge. När hojen börjar sätta begränsingen för hur fort man kan köra så ska jag byta upp mig till en klass 7.
 
Började min karriär på en tungstyrd, välljudande, maffig Suzuki GS500 från 1977.

Efter det svansade jag runt med en Honda CB400N. Denna var utav årgång 1982.

Lumpen innfattade den roligaste hojen jag någonsin kört, Husqvarna 258M. Årsmodell 1981.

Nu var det dags för "sporthoj". Yamaha FZR600 av finaste snitt från 1992. Såldes med en liten klump i somras. Bytte till Kawasaki ZX-6R från 1995. Jag ökar i sakta mak. Snart kommer väl en hoj från 2000-talet. Vilken grej :)
 
Yamaha TT600e Supermotard -95a, hösten -03
Stulen, får försäkringspengarna inom några dagar, sen
blir det shopping! :D
 
Yamaha XZ550 -82 tung som ett hangarfartyg och ful som #¤%&.
Blev tyvär påkörd av en ICA-lastbil och med det skrotad...
 
Man kan väl säga att det här är min första hoj. Hade en Susuki GSX 550E -83 som aldrig fungerade så den körde man inte många meter med... Körde med den till GR1 dagen och hem... sen efter det rullade den inte många meter.

När det gäller vad som är rätt lr fel som första hoj så tycker jag att man ska köpa den hoj man vill ha, men har råd att ha. Visst kan jag tycka nu att om jag hade haft en sån här hoj när jag var 20 så hade jag inte levt men det är bara ren spekulation från min sida, man kör som man gör oavsett hoj....

//Nobody
 
En CB 500 four-73 som jag köpte för 5000:-. Varvräknare var helt onödigt, det var ett nytt skrammel för varje ökat hundratal på varvet.
Sålde tillbaka den för 10000:- efter fyra år.
 
En Kawasaki...

GPZ 900. Tycker den är helt ok. Lagom hoj att börja med, lagom stor, lagom med pulver. En GPZ 900 från de sista årmodellerna, den som är svart med guldfälgar är ju bara så snygg :-). Den kanske inte är så snabb/lättstyrd som dagens 600 men funkade bra i början av mc-karriären. Sen att jag bytte den mot en spillans ny CBR 600 från 98 är ju en annan historia.
 
Året va....1995! Då skaffade jag mig en dt125lc -83 som jag då hade för att övningsköra med och använda när jag tagit kortet.. :tummenupp
Fick kortet -96 och började köra själv, underbart tyckte man! :banana
Körde kanske ett år med den och sålde den....gick ett par år och köpte mig en xr600r -90 som jag tänkte ha lite roligt med. Men så blev inte fallet (jobb). Efter det så sökte jag upp till Stockholm för att jobba som mcbud på Box Mcbudet, och flyttade upp ngn vecka senare. Körde 1½ år och fick säga upp mig på budet och flytta ner till lilla Karlskrona (pga lägenhet) :( ....så nu sitter man här och kollar lägenheter och jobb i sthlm. MC, har på g också, en Yamaha FZR1000 -87 som jag tänkte bygga om till S-fighter..... :tummenupp
....detta är min karriär på hojen....och är jävligt beroende av det också :)
 
Oj var en liten minimotorcyckel på 50 cc... En såndär med skottkärrshjul typ.
Honda var det.. och jag var hmm typ 4 år.
Sedan blev det en 80 cc cross.. sen en 125 cc cross... och en 250....
Som 13 åring började man ju åka pusch dakota.. trimmad...
när jag var 15 så köpte jag min första RD125 och tog körkort för den när jag blev 16....
 
En Suzuki GP 125-81 eller 82a (kommer inte ihåg)
Det var ca 15 år sedan
Var ruskigt kul :tummenupp
 
div mopeder o lätta hojar i min ungdom.... återfann MC-intesset förra året med en Ducati 748... sen GSXR-SS600 för bana... nu CBR600RR
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top