Visst nu har man "fått" sitt körkort men trots det så märker man ju att man inte riktigt behärskar 2 hjul fullt ut (ännu
).
Finns det något "bra" att träna på som ni som åkt länge vet är riktigt bra att ha med sig i ryggmärgen. Jag tänker på saker som t.ex. bromsteknik i nödlägen samt kurvtagning eller bara allmäna bra tips.
En sak jag lagt märke till är att jag är väldigt osäker i skarpa kurvor om det råkar gå lite fort d.v.s. jag törs inte lägga ner hojen riktigt. Hur övar man bort det på bästa sätt?
Klart att sådant här kommer med tiden men jag gillar att lära mig nya saker så om ni har några tips eller goda råd på saker man "ska" och bör kunna som rutinerad hojåkare så skriv gärna ett par rader nedan och berätta gärna också om ni vet något bra sätt att träna upp just den delen.

Finns det något "bra" att träna på som ni som åkt länge vet är riktigt bra att ha med sig i ryggmärgen. Jag tänker på saker som t.ex. bromsteknik i nödlägen samt kurvtagning eller bara allmäna bra tips.
En sak jag lagt märke till är att jag är väldigt osäker i skarpa kurvor om det råkar gå lite fort d.v.s. jag törs inte lägga ner hojen riktigt. Hur övar man bort det på bästa sätt?
Klart att sådant här kommer med tiden men jag gillar att lära mig nya saker så om ni har några tips eller goda råd på saker man "ska" och bör kunna som rutinerad hojåkare så skriv gärna ett par rader nedan och berätta gärna också om ni vet något bra sätt att träna upp just den delen.

), har varit med om hårfina dödsögonblick men klarat mig bla en 125 aprilia som ja hade skar under en omkörning så att ja vobblade ut mot mötande trafik, knäet snuddade vid bilens husvagn(snacka om adrenalin) nu till frågan o svaret,...som sagt håll alltid 100% koll på hojen, bromsarna, motorn, däcken(vilken temp de fung bäst), kör aldrig förfullt om du inte 100% på underlaget i nästa kurva,....när ja började någerlunda köra hoj så var det när ja började hänga ut lite me röven i kurvorna, för mig var det som allt släppte o när ja lärde mig slappna i armarna, sen måste du hålla upp huvet o blicken långt långt bort o som en insändare sa fantisera dig att det helt plötsligt kan det komma en hjort eller ngt,...klarar du då en inbromsning i den fart du håller osv osv, händer det ngt så stanna inte blicken på ngt utan titta dit du vill köra..,,..osv,osv,,. ja började köra bana när jag var 26 i rookie 600 o då lärde man sig köra hoj, kan säga me egen erfarenhet att 1000 mil på gata motsvarar ca 5 min på bana=du lär dig allt på bana,....lycka till o fråga om de e ngt