Vad bör man ge för en R1 -01?

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Jag funderar på att skaffa hoj igen efter 3 säsongers uppehåll. För 3 år sedan ganska exakt sålde jag min R6 -01, och nu funderar jag alltså på en R1 -01. 2002-2003 har jag aldrig riktigt gillat, den ser lite mjäkigare ut. 2004 och uppåt är riktigt snygg, men så mycket pengar hade jag inte tänkt att lägga ut.

Då återstår alltså 2001:an, sista årsmodellen av förgasar-R1:an. Vad bör man ge för en sådan? Självklart beror det på hojen, men detta hade jag tänkt mig:

*1000-2000 mil
*Svensksåld
*Mycket bra skick (är pedant)

Vad får jag räkna med att punga ut? 55000kr? 60000kr? Det går ju kolla på annonser, men det säger ju inte vad hojarna faktiskt går för.

Finns det något annat jag bör tänka på med -01:orna? Hur är växellådorna? Drar de olja, eller var det främst 98-99?

Tack på förhand!

Jag blev erbjuden att köpa en -01 för 44.000 förrförra sommaren (dock med kraschkåpor bara) Men 50-55.000 hade jag tyckt var normalt för en i fint skick.

Jag funderar på att skaffa hoj igen efter 3 säsongers uppehåll. För 3 år sedan ganska exakt sålde jag min R6 -01, och nu funderar jag alltså på en R1 -01. 2002-2003 har jag aldrig riktigt gillat, den ser lite mjäkigare ut. 2004 och uppåt är riktigt snygg, men så mycket pengar hade jag inte tänkt att lägga ut.

Då återstår alltså 2001:an, sista årsmodellen av förgasar-R1:an. Vad bör man ge för en sådan? Självklart beror det på hojen, men detta hade jag tänkt mig:

*1000-2000 mil
*Svensksåld
*Mycket bra skick (är pedant)

Vad får jag räkna med att punga ut? 55000kr? 60000kr? Det går ju kolla på annonser, men det säger ju inte vad hojarna faktiskt går för.

Finns det något annat jag bör tänka på med -01:orna? Hur är växellådorna? Drar de olja, eller var det främst 98-99?

Tack på förhand!

de flesta -01:or har oftast mer än 2000 mil på mätaren....

alla r1:or kan dra olja...spelar ingen roll på årsmod....det 98-99 var det en mindre bra vxl-låda bara...

tycker inte man ska ge mer än 55 k för en fin...

köpte min förra R1.a -00 för 47 k....den jag har nu för 45k -00.. hojar med skönhetsfel på...

fult bakljus på -02-03 annars vacker,,,

Kommer ha en R1 -01 till salu om ett litet tag. Svensksåld, bra skick, mycket udda färgsättning (gillar du en viss nyans på -06 kommer du gilla denna). Gått drygt 2000 mil dock (kommer inte ihåg exakt). Har dock varit lagd efter en liten rådjursincident, men allt är ok. Det som inte var ok är bytt.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back