VAd bör man betala för en -01 R1 (Importerad)

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
DEn är fightad, gått ca 2000mil men är tyvärr importerad vilket alltid innebär svårighteter när den eventuellt ska säljas igen. Iallafall för mig...

Har lyckats pruta ner den till 50k, vad skulle du betala?

Tacksam för svar, måste ha en hoj pronto!
 
Domi skrev:
2084653 DEn är fightad, gått ca 2000mil men är tyvärr importerad vilket alltid innebär svårighteter när den eventuellt ska säljas igen. Iallafall för mig...

Har lyckats pruta ner den till 50k, vad skulle du betala?

Tacksam för svar, måste ha en hoj pronto!

30-40.000kr inte en krona över 40!

En bekant köpte sin 01'a för 43 med fina originalkåpor, 2300 mil. Skulle ha prutat lite till.

btw... köper du den som du kollar på för 50 så blir du toklurad
 
För 3år sedean betalade min kompis 60 för sin 01.a i perfekt skick, och det fanns flera för liknande priser. Tycker det låter dyrt för en importerad hoj utan kåpor som nu är 3år äldre än då.
 
ALLA HOJAR ÄR importerade, ingen byggs i Sverige eller hur? :confused:

Allvarligt, det e egentligen skitsamma, men oavsett, är den en fighter ta med nån kunnig och kolla att den är ok. Kolla dokumentation m.m.

Det är ju viktigt om den är importerad till sverige nyligen eller typ 01-02..
Då har den trots allt rulat i Sverige en tid, besiktigad ett par ggr etc.

Får du kåpor till den? Då kan det vara som i mitt fall med den förra, den var helt ok skick men byggde om den till fighter iallfall.

Men jag fotograferade den från början och kunde visa nästa köpare innan/efter bilder, alltid nåt.

Sen e milen alltid skumma tycker jag, jag kör ca, 1000-1500 mil om året...
En -01 -5 år 2000 mil....jaja. kan ju stämma.
 
Last edited:
vågen skrev:
2084664 30-40.000kr inte en krona över 40!

En bekant köpte sin 01'a för 43 med fina originalkåpor, 2300 mil. Skulle ha prutat lite till.

btw... köper du den som du kollar på för 50 så blir du toklurad


Låter som du vet vilken hoj jag är ute efter??

HAr även en 99 för 42k. Ni som betalar så lite för era hojar, var hittar ni dom...Inte blocket iallafall. Alla annonser jag sett månader tillbaka har då priset varit hästlängder ifrån det ni föreslår..

Förresten, vet ni av någon fightad retta till salu meddela mig snarast!
 
Last edited:
Jag håller med om att skit samma om den är importerad. Men!

Generellt så gäller uppfattningen att en importerad hoj ska ha ett lägre pris, vi, försäkringsbolagen, butiker... ja alla tycker så när man ska köpa en.
Dvs, det kommer bli MER problem att sälja en importerad än en svensksåld.

Många bygger om sina hojar till fighters bara för att det är jävligt grymt om man nu vill ha det så. Men, många gör det också för att dom har krashat rejält. Finns kanonfina originakåpor kvar? Inte? Då gissar jag på att den är krashad.

Detta behöver itne heller innebära nått problem men stämpeln sitter fortfarande kvar på hojen och håller ni inte med... det är roligare att köpa en kanonfin hoj som inte är krashad, som har kanonfina originalkåpor.

Så, för att inte göra sig själv en stor o-tjänst så skulle iallafall inte jag köpa en sån hoj för en krona över 40.000kr. Det gäller att komma så nära gränsen som möjligt där hojen inte sjunker mycket mer i pris.

Kolla på ducce.. ;) 80.000 för en tio år gammal hoj är knappt ovanligt :P
 
Domi skrev:
2084678 Låter som du vet vilken hoj jag är ute efter??

HAr även en 99 för 42k. Ni som betalar så lite för era hojar, var hittar ni dom...Inte blocket iallafall. Alla annonser jag sett månader tillbaka har då priset varit hästlängder ifrån det ni föreslår..

Förresten, vet ni av någon fightad retta till salu meddela mig snarast!

Just nu går det en trend att sälja sin hoj dyrare än man köpte den för, för 10år sen. Pruta!!
 
vågen skrev:
2084681 Jag håller med om att skit samma om den är importerad. Men!

Generellt så gäller uppfattningen att en importerad hoj ska ha ett lägre pris, vi, försäkringsbolagen, butiker... ja alla tycker så när man ska köpa en.
Dvs, det kommer bli MER problem att sälja en importerad än en svensksåld.

Många bygger om sina hojar till fighters bara för att det är jävligt grymt om man nu vill ha det så. Men, många gör det också för att dom har krashat rejält. Finns kanonfina originakåpor kvar? Inte? Då gissar jag på att den är krashad.

Detta behöver itne heller innebära nått problem men stämpeln sitter fortfarande kvar på hojen och håller ni inte med... det är roligare att köpa en kanonfin hoj som inte är krashad, som har kanonfina originalkåpor.

Så, för att inte göra sig själv en stor o-tjänst så skulle iallafall inte jag köpa en sån hoj för en krona över 40.000kr. Det gäller att komma så nära gränsen som möjligt där hojen inte sjunker mycket mer i pris.

Kolla på ducce.. ;) 80.000 för en tio år gammal hoj är knappt ovanligt :P

Jo jag förstår vad du menar, får pruta lite till. Skulle helst haft avklarat köpet i helgen då jag endast har transportmöjligheter då. Svågern är snål om sina fordon :D
 
Ska själv köpa hoj och de jag ringt på har oftast varit sålda för ett pris ganska nära det begärda. Vill ha tag på en fin R1 00-01 eller en R6:a men det verkar fanimej omöjligt. Missade bla en R6 i Sundsvall som bara gått 450 mil, han ville ha 47 för den.
Helt klart säljarens marknad just nu!
 
ilstallione skrev:
2084697 Ska själv köpa hoj och de jag ringt på har oftast varit sålda för ett pris ganska nära det begärda. Vill ha tag på en fin R1 00-01 eller en R6:a men det verkar fanimej omöjligt. Missade bla en R6 i Sundsvall som bara gått 450 mil, han ville ha 47 för den.
Helt klart säljarens marknad just nu!

Exakt det jag menar, självklart borde man vara kall och avvakta men hur j-vla lätt är det när man är så suuuuuuuuugen på att köra :huvet :3freak

Får se om det blir en 99:as för 42k, billigaste jag hittat på ett tag och tro mig jag letar varje timme :argpådato
 
vågen skrev:
2084681 Jag håller med om att skit samma om den är importerad. Men!

Generellt så gäller uppfattningen att en importerad hoj ska ha ett lägre pris, vi, försäkringsbolagen, butiker... ja alla tycker så när man ska köpa en.
Dvs, det kommer bli MER problem att sälja en importerad än en svensksåld.

Många bygger om sina hojar till fighters bara för att det är jävligt grymt om man nu vill ha det så. Men, många gör det också för att dom har krashat rejält. Finns kanonfina originakåpor kvar? Inte? Då gissar jag på att den är krashad.

Detta behöver itne heller innebära nått problem men stämpeln sitter fortfarande kvar på hojen och håller ni inte med... det är roligare att köpa en kanonfin hoj som inte är krashad, som har kanonfina originalkåpor.

Så, för att inte göra sig själv en stor o-tjänst så skulle iallafall inte jag köpa en sån hoj för en krona över 40.000kr. Det gäller att komma så nära gränsen som möjligt där hojen inte sjunker mycket mer i pris.

Kolla på ducce.. ;) 80.000 för en tio år gammal hoj är knappt ovanligt :P

Tjaa.. köper du en tio år gammal hoj för 80000 är det DU som blir lurad! Pinsamma priser!
 
Domi skrev:
2084701 Exakt det jag menar, självklart borde man vara kall och avvakta men hur j-vla lätt är det när man är så suuuuuuuuugen på att köra :huvet :3freak

Får se om det blir en 99:as för 42k, billigaste jag hittat på ett tag och tro mig jag letar varje timme :argpådato

Samma här, uppdaterar blocket ofta. Står en fin(?) R1 01:a i Västerbotten för 65000 begärt. Den borde man kunna få loss för 55 men det är ju en jävla bit att åka... Alternativet är ju att köpa den per tel och frakta ner den för nån liten slant.

don_tomazo skrev:
2084722 Tjaa.. köper du en tio år gammal hoj för 80000 är det DU som blir lurad! Pinsamma priser!

Marknaden styr priset, det är fakta och inget som går att göra något åt förutom att avstå att köpa. Finns de som betalar flera hundra kronor för några nypotatisar tidigt på året fast de kan få dem för ett par kronor i maj/juni. Samma sak med jordgubbar, solresor på sommaren, motorcyklar på våren osv osv. Listan kan göras hur lång som helst. Du förstår säkert vad jag menar...
 
ilstallione skrev:
2084731
Marknaden styr priset, det är fakta och inget som går att göra något åt förutom att avstå att köpa. Finns de som betalar flera hundra kronor för några nypotatisar tidigt på året fast de kan få dem för ett par kronor i maj/juni. Samma sak med jordgubbar, solresor på sommaren, motorcyklar på våren osv osv. Listan kan göras hur lång som helst. Du förstår säkert vad jag menar...

Kommentar var överflödig. Jag förstod redan från början men tack för förklaringen ändå. :pannkyss
 
ilstallione skrev:
Marknaden styr priset, det är fakta och inget som går att göra något åt förutom att avstå att köpa. Finns de som betalar flera hundra kronor för några nypotatisar tidigt på året fast de kan få dem för ett par kronor i maj/juni.

Det ligger så mycket i det men ändå inte så många som verkar tycka att det är så. Blocketpriserna generellt är drömpriser enligt dom flesta här, men å andra sidan så får man ju dom sålda förr eller senare ändå. Rätt köpare betalar rätt peng utan tvivel, alla värderar saker olika. Personligen tycker jag att jag betalade för mycket för min R1 -99 men jag värderade alla saker som satt på jämfört med den -00 jag kollade på för 53 med spruckna kåpor och ett sönderbränt hål i sidan. Åker man runt och kollar och får något att jämföra med så är inte priserna så dumma.

Jag fick en begagnatprislista av en försäljare, de priserna är visserligen från slutet -05. Den är baserad på vad folk fått för sina cyklar och ett medelvärde av det. Ruggigt höga jämfört med vad folk här tycker att man ska ge. R1:
-98=50000, -99=56000, -00=60000, -01=65000

Det är ju då alltså vad folk fått, inte vad någon tycker att man ska betala. Vill man ha den så pröjsar man ju helt enkelt. Vill man inte så köper man inte/lägger skambud om annonsen varit ute för länge.
 
Jag får väl ligga lågt ett tag till, men vet ni av någon som ska sälja sin R1:a (Fightad, iallafall styrkrona)så vet ni en som är intresserad. PM:a

Tack för tipsen :tummenupp

Annars finns ju billiga mopeder som jag kan handla heheh :hihi

jasmine skrev:
2084806 var 99:an för 42.000 med kåpor o dylikt?

Nope tyvärr, men svensksåld
 
don_tomazo skrev:
2084780 Kommentar var överflödig. Jag förstod redan från början men tack för förklaringen ändå. :pannkyss

Jag var lite halvt ironisk i mitt inlägg och la det på en nivå som en golden retriever kunnat förstå, precis som det du skrev var ganska självklart och faktiskt inte tillförde diskussionen något vettigt. Skönt dock att du uppskattade och bemödade dig med att besvara det. Om du läser hela tråden så ser du att alla faktiskt har ungefär samma åsikt som dig, dock sammanfattar vi kanske de inte lika elegant som du gjort.
Summa summarum: Det är dyrt med hoj på våren, importhojar har ett lite lägre andrahandsvärde och sist men inte minst, man ska inte betala 80K för en 10 år gammal motorcykel.
Har vi början på en begagnat-FAQ här? :tummenupp


Kan vi fortsätta diskutera eventuellt köpvärda objekt nu? :)
 
jag betala 40 för min 00:a för 1 år sen (utan orginal kåpor)
men med ISR radial pump fina kraschisar (då iaf) och styrdämpare
och den var besiktad och godkänd året före...får körförbud den 1 maj :D :D
 
Grrrooov skrev:
2084798 Det ligger så mycket i det men ändå inte så många som verkar tycka att det är så. Blocketpriserna generellt är drömpriser enligt dom flesta här, men å andra sidan så får man ju dom sålda förr eller senare ändå. Rätt köpare betalar rätt peng utan tvivel, alla värderar saker olika. Personligen tycker jag att jag betalade för mycket för min R1 -99 men jag värderade alla saker som satt på jämfört med den -00 jag kollade på för 53 med spruckna kåpor och ett sönderbränt hål i sidan. Åker man runt och kollar och får något att jämföra med så är inte priserna så dumma.

Jag fick en begagnatprislista av en försäljare, de priserna är visserligen från slutet -05. Den är baserad på vad folk fått för sina cyklar och ett medelvärde av det. Ruggigt höga jämfört med vad folk här tycker att man ska ge. R1:
-98=50000, -99=56000, -00=60000, -01=65000

Det är ju då alltså vad folk fått, inte vad någon tycker att man ska betala. Vill man ha den så pröjsar man ju helt enkelt. Vill man inte så köper man inte/lägger skambud om annonsen varit ute för länge.


Va nog o kolla på samma r1 :a som du... va nio ägare på den oxå va??

:confused:
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top