Vad bör man åka på semester i sommar i sverige

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Min semester börjar v 29 och 4 veckor framåt ,
Har dock inga planer på vad jag ska göra riktigt sambon jobbar alla veckor
jag är ledig hehe , Ska ut o semestra lite med polarn tänkte ja ,
dock inte med hojjarna , utan vanlig semester eller va man ska säga.

Vart bör man åka i Sverige på semester om man siktar in sig på kartan mellan
Stockholm , Malmö

Är ute efter att ha kul o se lite kul.

Skåne har ju rätt många pärlor, Blekinge är också fint.
Och Västkusten, som redan nämnts. Åk inte in i de småländska skogarna bara, lite tråkigt att bara se träd... :)

absolut gotland! flest soltimmar per år och najs natt/kulturliv!

Öland kanske? Solen och vindarnas ö. Ligga och vara lite lat på en strand. kanske glo på någon väderkvarn.

Är det bara du och polaren och ni vill ha lite party/strand/ös och inte överdrivet mycket barnfamiljer, då är det Halmstad eller Gotland som gäller.

Vill ni vara lite kulturella åker ni till Dalarna, där finns levande fäbodar och välklippta diken. (nää...jag menar inte "kvinnodiken":) :)

Och vill ni ha en dos av Sveriges fantastiska natur, åker ni och fjällvandrar en bra bit norrut. Vackert så in åt helvete.

//M

Strömstad, hunnebostrand, smögen, lysekil, Åstol, marstrand, göteborg.

kör i den ordningen så ligger dom efter varandra om du kommer norrifrån. Annars får du vända ordningen =)

Finns egentligen bara en riktig "pärla" i Sverige och det är Gotland! Allt annat kommer på andra plats, då har jag förvisso inte varit på exakt alla platser men bra jävla många.
Låna en husvagn/husbil av nån ni känner och sen campar ni som galningar. Uppe på fårö har ni Sveriges finaste strand, Skala sand som ligger bredvid den allmänna Sudersand.
Camping finns där men det är antagligen fullt eller så kostar det multum. Det finns några sköna ställen där man kan ställa upp husvagnen fritt och ha vattnet nån meter från dörren, nackdelen är ju det där med el men det löser man med elverk.

En till fördel med med Gotland är ju att du har ett av Sveriges bästa uteliv i Visby på sommaren. Ok, det är en aning för mycket stockholmare med kotlettfrillor och stickad tröja hängandes på axlarna men går man på rätt ställen vid rätt tidpunkt så slipper man det, sen kan det ju vara kul att kolla på idioterna också.
Västkusten är också fint men det finns ingen anledning att åka dit när allt finns på Gotland och det är så mycket finare.
Sa jag Gotland förresten?

Öland kanske? Solen och vindarnas ö. Ligga och vara lite lat på en strand. kanske glo på någon väderkvarn.

Har ju fan Ölandsbron 2 Km från där jag bor , så Öland blir det inte , är allt för ofta på den där ö jäveln o jobbar .

Finns egentligen bara en riktig "pärla" i Sverige och det är Gotland! Allt annat kommer på andra plats, då har jag förvisso inte varit på exakt alla platser men bra jävla många.
Låna en husvagn/husbil av nån ni känner och sen campar ni som galningar. Uppe på fårö har ni Sveriges finaste strand, Skala sand som ligger bredvid den allmänna Sudersand.
Camping finns där men det är antagligen fullt eller så kostar det multum. Det finns några sköna ställen där man kan ställa upp husvagnen fritt och ha vattnet nån meter från dörren, nackdelen är ju det där med el men det löser man med elverk.

En till fördel med med Gotland är ju att du har ett av Sveriges bästa uteliv i Visby på sommaren. Ok, det är en aning för mycket stockholmare med kotlettfrillor och stickad tröja hängandes på axlarna men går man på rätt ställen vid rätt tidpunkt så slipper man det, sen kan det ju vara kul att kolla på idioterna också.
Västkusten är också fint men det finns ingen anledning att åka dit när allt finns på Gotland och det är så mycket finare.
Sa jag Gotland förresten?

kanske skulle kunna tänka mig Gotland , men där finns ju dom där champagne sprutande nollorna från huvudstaden hela sommaren , och dom blir man ju bara förbannad på och sen slutar det med att man försökt banka vett i nån av dom .

Absolut Bohuslän med alla underbara "städer", bla Smögen :yoparty

Smögen snackar ju alla om vad är det som är så intressant där ?

Vill ni vara lite kulturella åker ni till Dalarna, där finns levande fäbodar och välklippta diken. (nää...jag menar inte "kvinnodiken":) :)

//M

Bad bad Girl......

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!