Vad bör jag kolla på en mc när jag köper den begagnad?

Vad gäller kallstart och högre RPM, ja absolut. Idle speed på en Z800e bör dock ligga kring 1150 när den är varm och har han den inställd på typ 1500 eller what have you not så ringer det iaf en varningsklocka i mitt huvud. Därav reminder att justera den vid behov och lyssna efter konstiga motorljud.
Sista hojen jag köpte hade tomgången ställd på runt 2000... :D
Kan vara så att tomgången är lite uppställd för att hojen blir lite lättare att manövrera i låg fart, eller så är det en bakhjulsfantom som har varit i farten:tungan

Vad gäller kallstart och högre RPM, ja absolut. Idle speed på en Z800e bör dock ligga kring 1150 när den är varm och har han den inställd på typ 1500 eller what have you not så ringer det iaf en varningsklocka i mitt huvud. Därav reminder att justera den vid behov och lyssna efter konstiga motorljud.

Ja, man får ju ge dig att det är lite märkligt om en mc som är max typ 2-3 år gammal har hög tomgång.
Jag tror faktiskt inte att du kommer stöta på en enda... :näsblod

Jag vet inte med z800e, men på min hoj krävs en dator för att ändra tomgången.

Jag har bara provkört en av de sju hojar jag haft, fast jag startar dem kalla och brappar lite på gasen.
Serviceböckerna har jag aldrig öppnat.

Däck och drivpaket kostar en slant så de grejorna kan man kika på. Bromsbelägg kanske.

Köp hem några oljefilter, tjugo liter SBK Racing-olja på dunk, åk till Biltema och köp något att lossa oljefiltret med och momentnyckel/nycklar i lagom åtdragsintervall och håll tummarna.

En vacker dag kommer något att säga KLOCKLOCKLOCKLOCK i motorn men jag är ytterst tveksam till att det skulle gått att förutse pga att man kollar något vid inköpstillfället.

Det första man ska göra är att inte googla på vad valfri amerikan har att skriva om saken. De svamlar så man blir matt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman