Vad bör göras...

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
*Motorn har ojämn tomgång.
*När motorn gått varm så fläskar man iväg, när man släpper gasen helt efter gaspådrag dör den.
*Stifften sotar igen.

Motorn har varit demonterad å jag tror inte nått på förgasarn har rörts. Alla slangar har monterats men endå dessa fel. Gick nästintill felfritt innan.

Vad kan vara boven i dramat om inte förgasarn som spökar. motorn&fuggen har varit uppochnervänd däremot kan nått fastnat typ flotören.

Så... Har fått tips om att den kan gå för snålt av någon anledning. För när jag fläskar iväg så går den snålt å sen när jag slår av så dör den... Men hur kommer det sig isåfall att den sotar igen stifften`? nån...

Ojämn tomgång kan ju bero på taskig luft/bränsle-blandning. Synka förgasarna.

Eller att den tjuvdrar luft. Så kolla att förgasarna tätar ordentligt runt förgasargummina. Spruta startgas. Motorn ska "dö" om den drar in luft på fel ställe.

Skumt drog slutsatsen att topppackningen var gången nyss. Detta demonterades efter 20min. Det måste ha varit mkt kondens efter regnkörning och misslyckade startförsök. :gnissla

Symptom som jag har nu:
#Går skitbra när jag startar.
#Kör iväg allt går som ett skott
#Om jag kopplar och inte motorbromsar så dör den direkt därefter går dåligt.
#Motorbromsar jag så varvet hålls går den bra ända tills jag släpper varvet så går den inte...
#Släpper jag varvet som jag nämnde ovan så bluddrar den och sotar igen. Väntar ca 10min startar igen å då går den bra igen tills jag gör som ovan.
#Ingen ojämn tomgång längre :3freak

Fan blir inte klok. Allt ska vara rättkopplat. Det enda är att jag kör utan kåpor och slangar till luftbox detta har gått innan och med gathojen jag hade förut så skulle inte ha någon påverkan tycker jag.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...