Vad avnjuter ni till lunch?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date
Jag blev tillfälligt ordblind när jag skulle läsa chililingon. De får hädanefter gå under namnet chiligon. :tummenupp

Kan f.ö. tipsa om just chililingon.... Råkade av misstag blanda ihop sån där chilipasta, som står på borden på kinarestauranger med lingonsylt när vi åt på en kinarestaurang som serverade både husman och kinabuffé på lunchen...

Tog dels lite kinaskrot men även raggmunkar med lingonsylt.. när det var dags för raggmunkarna hade det kommit in chiligegga i sylten men det blev nästan en förbättring..

Efter det lilla ofrivilliga blandningen så testade sedan att blanda ner en klick Sambal Oelek i lingonsylten när jag åt raggmunkar m. fläsk hemma och det var faktiskt jäkligt gott. :tummenupp

Äter alltid lunch ute. Tycker det är rätt skönt att komma ut från kontoret när jag ska äta lunch.

Kan f.ö. tipsa om just chililingon.... Råkade av misstag blanda ihop sån där chilipasta, som står på borden på kinarestauranger med lingonsylt när vi åt på en kinarestaurang som serverade både husman och kinabuffé på lunchen...

Tog dels lite kinaskrot men även raggmunkar med lingonsylt.. när det var dags för raggmunkarna hade det kommit in chiligegga i sylten men det blev nästan en förbättring..

Efter det lilla ofrivilliga blandningen så testade sedan att blanda ner en klick Sambal Oelek i lingonsylten när jag åt raggmunkar m. fläsk hemma och det var faktiskt jäkligt gott. :tummenupp
Det finns en hel del saker som vid första intrycket kan kännas osannolika att blanda men som faktiskt passar riktigt bra ihop. Har man lite koll på vilka saker som fungerar ihop och vilka som skär sig så kan man få en hel del nya smakupplevelser. Matlagning handlar mycket om att våga. :)

En hemmapulad kräftstjärtspasta från i går.

Fan va bögigt det känns. :5sure

Idag avnjöt jag två stycken Toast skagen med extra räkor. Lyx-lyx, så borde det vara varje dag.

Grillat är godast :tungan

Bifogat

• DSC00445.jpg
    DSC00445.jpg
    154 KB · Visningar: 50
Idag blev det tortillas och till dem en Clausthaler alkoholfri. Första alkoholfria ölen som faktiskt smakar öl och därmed är värd att dricka istället för läskeblask!

Snart blir det kaffe och kanelbullar i trädgården. Hårt liv att vara sjuk.

Pytt-i-panna, två stekta ägg, några svinstarka chilifrukter till det och en hög med salsasås mitt på allt. Och självklart lite rödbetor. Alltid lyckas jag överdosera när jag lagar detta, en oöppnad påse *1,5kg?* är numera halv och jag är så mätt så att jag rullar fram.

Jag och 2 kollegor + 1 som åkte bönpall tog grushojarna upp på ett berg, blev en köttbullemacka å drickyoghurt. Lunchen råkade dock bli en halvtimme längre än beräknat men va gör det om 100 år.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman