Ahlgren88
Medlem
- Gick med
- 14 Oct 2008
- Hoj
- Suzuki GSXR 750 -00 Yamaha WRF450 -03 *SÅLD* Honda Fireblade 929RR -00 *SÅLD* Yamaha R1 -98 *SÅLD*
Jag har själv en Yamaha R1 jag kör med på sommaren, men blev för ett par veckor sedan intresserad av något åt enduro/offroad hålet.
Det jag hade tänkt ha hojen till är:
Gruskörning/Skogskörning, kanske iskörning.
De krav jag har är:
Lätt "manövrerad" alltså ingen tung eller hög sak, så man knappt når ner till marken. Vill också att den ska vara "lättkörd" alltså inte för tungstyrd eller så.
En motorcykel jag kollat på är KTM 400 LC4 SC. Som verkar bra, fast har av en del hört att även den är rätt så tung. Var för en stund inne på ktm 620, men kom på ganska snart att den är för klumpig.
Jag vill ju även helst att mc:n ska vara reggad för väg.
Är det någon som kan rekommendera mig något bra eller är KTM 400 en bra hoj att börja med? Vill inte heller slänga ut en förmögenhet, helst inte över 20 000kr.
Det jag hade tänkt ha hojen till är:
Gruskörning/Skogskörning, kanske iskörning.
De krav jag har är:
Lätt "manövrerad" alltså ingen tung eller hög sak, så man knappt når ner till marken. Vill också att den ska vara "lättkörd" alltså inte för tungstyrd eller så.
En motorcykel jag kollat på är KTM 400 LC4 SC. Som verkar bra, fast har av en del hört att även den är rätt så tung. Var för en stund inne på ktm 620, men kom på ganska snart att den är för klumpig.
Jag vill ju även helst att mc:n ska vara reggad för väg.
Är det någon som kan rekommendera mig något bra eller är KTM 400 en bra hoj att börja med? Vill inte heller slänga ut en förmögenhet, helst inte över 20 000kr.