Vad använder ni turbonissar för programerbar ECU?

sylta nr1

Sporthojsnörd
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Ulricehamn
Hoj
XS750 EXC300 Tenere 700 EXC-F 250
Som sagt, vad använder ni?
Tittat lite på maxxecu street men den är ju inte nån vidare ipklass på.
Verkar ju komma en H2O modell snart men vad jag förstår bara på PRO modellen?
Har även tittat på Link systemet men det är ju lite dyrare.
Detta är till en gathoj så det behöver inte vara några värstinggrejer.
 
Skulle föreslå LINK, då har du några att fråga. Annars går det ju att köra powercommander5 med GM 3bar mapsensor om du har tightare budget.
 
Nej det har jag inte, jag har bara kört powercommanders mjukvara i bänk samt sneglat lite på DTA.
Grund iden med de flesta system är ju ändå att mappa spridartid mot önskat lambda i bänken.
Har du kört nån hoj i bänk med Tunerstudio än?
 
Fast jag har ju ingen insprutning från början! Tänkte på powercommander alltså!
Hmm... ska kolla lite på Microsquirt!
 
Last edited:
kanske inte aktuellt,men använde powercommander 3 till min turbo hoj för att ställa in bränslet mot laddet.

tror inte många har gjort det,men andersson turbo fixa biffen entligt mitt utförande....:tummenupp:hihi

han trodde inte på det men det gick. fins video på det... modell budjet 190 bhk.

men min hoj hadde insprutning,kanske ett krav då.

klicka på min avatar och njut....finns säker ett byggtråd här på forumet om du vill bli inspirerad av annat projekt.
 
Last edited:
OK, har sneglat lite på Microsquirt och det verkar ju prisvärt.
Dock är jag lite för dåligt påläst på vad jag behöver så jag tänkte ta hjälp av expertisen här!
Det är ju så att det är en 80 graders motor så man kan ju kanske behöva kunna ställa in nån form av förskjutning i dataprogrammet kan jag tänka mej?
Standard pickuperna vet jag ej vad dom ger för signal men det borde ju gå att ta reda på?!
Det verkar som att det sitter 2 givare för låg respektive hög tändning, antar att man använder en av dom bara?
Eller måste jag montera en hallgivare och en ny triggerskiva och isåfall hur många pulser ska den ha och var ska missing tooth vara i förhållande till toppläge.
Har läst lite gamla artiklar på nåt utlänskt cx forum och där verkar dom skruva på sej lite inför uppgiften!
Det vore smidigt att kunna använda orginalgrejerna för man får ta isär halva motorn för att komma åt svänghjulet.
Motorcykeln i fråga är en Honda cx500-78.
Kamsynk är lättare att komma åt på motorn så behöver jag det är det inga problem?
Vad jag har förstått bör jag använda typ VAG tändspolar och en extern MAP sensor till Microsquirt?
Kan det finnas andra fördelar med ett annat sprut?
Är dom lite mer "färdigprogrammerade" än Microsquirt?
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top