Vad använder ni för lås?

Frredde skrev:
:va
Alltså... Okej.... Hojen är ju mångas ögonsten. Det går ju inte att komma ifrån. Men bortsett från det (om det går :D ), Är det rimligt att lägga nästan 8000 spänn på lås? Det jag tänker på är ju att självrisken vid stöld knappast är i närheten av den summan. Iaf inte på MIN hoj...

Enda rimliga försklaringen jag kan se är att man är extremt känslomässigt fäst vid sin lilla pärla :)

Visst är det ens pärla, fast jag arbetar med lås så jag har andra förutsättningar när det kommer till priset.
Larmet hade jag lagt in i "lånekalkylen" när jag handlade mc'n.

Ang. Abuskedjan så får man ersättning om hojen blir stulen och man visar upp polisanmälan + den brutna kedjan..

Last edited:
Rasorblade skrev:
man ska inte ha låset på sig när man är ute å åker :7peta
Tänk på skaderisken vid vurpa!!!

jo jag vet :rolleyes: ... jag har funderat på att försöka låsa fast det på hojen... men jag har inte lykats hittils, men jag ska nog klura ut något.... nån som vet nått bra ställe??

silverbird skrev:
jo jag vet :rolleyes: ... jag har funderat på att försöka låsa fast det på hojen... men jag har inte lykats hittils, men jag ska nog klura ut något.... nån som vet nått bra ställe??

När jag köpte det lås som jag har (se tidigare inlägg i samma tråd), så medföljde det en liten liten nylonväska med ett kardborrespänne, som kan "omfamna" en del av ramen eller vad man nu kan hitta för lämpligt ställe.

Borde kunna fungera skitbra...

Frredde skrev:
När jag köpte det lås som jag har (se tidigare inlägg i samma tråd), så medföljde det en liten liten nylonväska med ett kardborrespänne, som kan "omfamna" en del av ramen eller vad man nu kan hitta för lämpligt ställe.

Borde kunna fungera skitbra...

det gör det med allsäkerhet.. men problemet är att jag inte har ngn väska :va... men men det får man lösa när värmen kommer... kallt i garaget nu.. brrr :( .... Å så som det ser ut här om kring kommer det ta låååång tid innan man kan ta sin andra tur för iår :(

silverbird skrev:
det gör det med allsäkerhet.. men problemet är att jag inte har ngn väska :va... men men det får man lösa när värmen kommer... kallt i garaget nu.. brrr :( .... Å så som det ser ut här om kring kommer det ta låååång tid innan man kan ta sin andra tur för iår :(

Du får väl fixa en då...! :fatta!

Antingen blir det som så att det e täckjacka på måndagen, å vips, på fredagen e det tshirt som gäller. Eller oxå blir det en segdragen vår som övergår i höst.. :död
Börjar faktiskt seriöst fundera på hur kort sommaren skulle kunna bli.. :gnissla

Har förresten oxå hunnit med en repa i år. 5 meter på ettans växel i garaget... :hihi

Hur pass känsligt är larmet på Oxford Boss?
Räcker det att man stöter till hojjen för att det ska börja tjuta?
Kan ju va lite jobbigt om det är för känsligt......?

Nån som vet om Oxford Boss passar på en KTM 625??
(Såg att Lelles hade bra pris på det, 795.-)

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda