Vad anser ni om MC-bud?

gnamcode

Ny medlem
Gick med
20 May 2011
Hoj
2011 Yamaha 660
Arbetar som mc-bud i stockholm och möter dagligen hundratals hoj-åkare. Vissa vill hälsa andra skakar på huvudet.

Tycker det skulle vara kul att höra vad ni anser, släpp lös bara.

Mc-bud kör väldigt mjukt och fint, aldrig på bakhjulet och aldrig mot rött.
Ett Mc-bud visat stor hänsyn till sina medtrafikanter och skulle aldrig göra en oväntad manöver med sin mc.

Eller hur ja.

De är bara avundsjuka att de åker hoj medan ni kör hoj! :D
Grymt imponerad att ni kör i ur & skur med den lön ni har & med livet som insats i vissa lägen. Har inte märkt något om man jämför med de gamla mcbuden som körde som vildar. De riktiga mcbuden kör även på vintern!:yoparty

Mc-bud kör väldigt mjukt och fint, aldrig på bakhjulet och aldrig mot rött.
Ett Mc-bud visat stor hänsyn till sina medtrafikanter och skulle aldrig göra en oväntad manöver med sin mc.

Eller hur ja.

Låter mer som att du snackar om en typisk SH körning.

Vad jag har upplevt så kör inte mc bud så värst mycket grisigare än vad genomsnittsföraren gör.

Det är en gåta hur ni orkar/klarar av vintern i Sthlm, jag kör själv bud men har turen att sitta i bil ;)

Allvarligt, jag har stor respekt för mc-buden i den här stan, speciellt på vintern.
Kallt, spårigt, stressigt, springa i trappor, köra i snömodd.
Sett mc-bud komma och gå, ibland har dom fått sparken för att dom kört på bakhjulet, ibland har dom blivit trafikledare på budfirman.
Genomgående trevliga förare med glimten i ögat och ett jävlaranamma.
I like them, får mig att inse att med ett genuint hojintresse kommer man långt.
Lev nu, imorrn kan det vara för sent.

De är bara avundsjuka att de åker hoj medan ni kör hoj! :D

Anledningen till att jag skulle vilja testa att köra mc-bud. Man lär sig verkligen köra smidigt när man gör det i princip varje dag.

Grymt imponerad att ni kör i ur & skur med den lön ni har & med livet som insats i vissa lägen.

Anledningen till att jag inte skulle vilja testa att köra mc-bud.

Mc när det är fint väder = yeah!
MC när det ösregnar/snöar = inte lika yeah!

Posetivt med MC-budandet är att man lär sig köra bättre etc då man tillbringar hela dagen på hojjen.

Negativt är att det inte är värt det någonstans. Lönerna ligger under en extrajobbande student. Om lönen ens kommer i tid ska du vara glad. Har du eget boende eller familj eller ens en mobil räkning att betala varje månad ska du inte bli MC-bud.

MC-bud blir du för att du älskar att köra hojj. Dock prioriterar du pengar och säkerhet lite mindre..!

Ja, jag har kört MC-bud. Vintertid.

Har länge varit ett drömjobb för mig. Nu satsar jag på ett liknande jobb fast inom den offentliga sektorn :va ..snart där..

Finns det något community för mc-bud. Det är en ganska utbredd yrkesgrupp i Europa och världen?

Permobilinköpare åt Landstingen!? (På visitkortet: Rollatorkoordinator) :brynad

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!