Vad önskar du dig för mc-nyheter 2018?

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Ja, då drar höstens alla mässor igång snart. Och med dem kommer säkert många nyheter avtäckas.
Frågan är vad just du önskar ska visas? Naturligtvis får du drömma dig bort, vad som helst vad skulle du vilja se?

Jag börjar:

En ny Suzuki TL1300RR, 200hk, 200kg fulltankad.
En ny offroad typ XR650R som är just en offroad, låg vikt och mycket effekt. Som HÅLLER, därför går KTM bort..
Den slimmade och mer offroadinriktade Africa Twinnen man sett vore kul!
En höghastighetsmissil från Yamaha typ ZZR1400 med Sidewindermotorn, en trecylindrig 1000cc juvel med turbo.

Fyll gärna på under!
 
En kompressormatad sporthoj på 700ish cc med 220 häst och en matchvikt på 180 kg. :D
 
Nya missiler är inte så intressant med tanke på vad som redan finns men hade varit roligt att se något glidar inriktat fast byggd med mottot "missil". Om man kan säga så? :) en glidare som känns som en sport på något sätt :)
 
Nya missiler är inte så intressant med tanke på vad som redan finns men hade varit roligt att se något glidar inriktat fast byggd med mottot "missil". Om man kan säga så? :) en glidare som känns som en sport på något sätt :)

Ok, menar du nåt liknande som V-Rod, Diavel eller MT-01? Ja varför inte, men betydligt lättare såklart!
 
Jag vill sen en ny brutal streetfighter från Ducati, en ersättare till den gamla 1098an alltså. Monstern är ball men den är ingen streetfighter..
 
Ok, menar du nåt liknande som V-Rod, Diavel eller MT-01? Ja varför inte, men betydligt lättare såklart!

Tänker mej typ Rocket 3 fast ännu mer. Mer glidare samtidigt som man skruvat upp sportkänslan ännu mer :) (om det öns är möjligt) :D

Tänk en HD soft tail med KTM 1290 SD R drivlina :P
 
Last edited:
Några håriga Dakar-replikor :yoparty
Iofs är det ju 450cc som gäller där (?) så tillverkarna kan gärna få tumma lite på det och göra det i 1000cc klassen :D
 
Mindre kompromisser och mer karaktär. Trött på att många av dagens hojar (framförallt de mer nakna varianterna), har mindre effekt och tristare design än deras 20-30år gamla motsvarigheter.
 
Lätta hojar som ändå har 80-100hk. 220kg våt å 200hk e inte roligt å har fan ingen karaktär. tänk hur det va på moppetiden, det va roligt.
 
en riktig kawa h2 med säg en 1000cc 3 cylindrig 2t på 200-250 hk och en vikt på 150 kg :banana
 
Hade hellre rest tebax tillfälligt i tiden och köpt med mig ett gäng nya hojar från förr, tex RG och RD 500, TDR 250 med flera. Såna coola hojar lär inte tillverkas igen inom överskådlig framtid.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top