Vad åker ni med för prylar?

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Är lite nyfiken på alla turbo bestar som rullar runt i detta land, så om ni vill och har lust så får ni gärna berätta lite om era hojjar och vad ni kör med för prylar och om ni har några upgraderings planer osv.

Jag kan ju börja med min då. Det är en R1 -99. Byggd på Mc express. Har utr med lågkomps kolvar efter det. Turbon är en Schwitzer S1BG-L. Ska bytas ut i vinter mot antingen K24 eller en Mitsu 16T. En Bosstcontroler ska oxå monteras. Sen funderar jag även på en längre swing, men vill samtidigt inte förstöra vägegenskaperna för mkt. Den lämnar just nu 250 bhp vid 0,94bar. Bilder finns i mitt garage!
 
Last edited:
Kolla i mitt garage ! har iofs inte lagt upp några bilder än :rolleyes: det kommer !!! :D
Ska förlänga svingen nu i höst då det är stora problem att hålla bågen på 2 hjul,,, ska även pröva att köra rakt fram nästa år,,tydligen måste hjulbasen va minst 1680mm,,:tummenupp
 
Min hoj: Suzuki GSX-R 1100 Turbo -86

Grejor: (Kopierat från mitt garage...) Det mesta är hemmabyggt. "Egentillverkat grenrör, Mitsubishi TD04-16T med 7:ans avgashus, modifierad GIK-intercooler, plenumkammare i aluminium, Malpassi bränsletrycksregulator, Wahlbro bränslepump, original cylinderrad och kolvar (1052cc), MPR prostreetportad topp, original kammar tajmade till 105/105 lobecenter, Mc-xpress 2 mm cylinderspacer, APE dragstänger och muttrar, Dyna2000 tändsystem med retardfunktion (backar tändningen 12 grader över 0,4 bar), Mikuni cv34:or modifierade för turbobruk, Bosch avlastningsventil, 3-tums avgasrör, K&N-filter, hi/lo-switch. Koppling försedd med kraftigare fjädrar från Motospeed. Dessa är även shimsade med 2 mm brickor pga kopplingsslir över 220 bakhjulshästar. Men nu håller den! Bänkad hos MP-Racing till 265,7 hk/233 Nm på hjulet vid 1,1 bar. Nuvarande laddtryck 1,4 bar, så ~300 hk/~250 Nm på hjulet nu. Utväxling 16/42 istället för originalets 14/47."



I vinter blir det ny fet sving med justeringsmöjligheter (original hjulbas och förlängt) + bakdämpare, boostcontroller och möjligtvis ny turbo. Garrett GT2871R står på önskelistan, dubbelkullagrad historia som räcker tillräckligt långt. Kanske kraftigare stakar också om pengarna räcker.
 
drar min med då bara för å va värst :D

fym (orginal 107cc)
uppborrad till 54mm högkompressionskolv. (117cc)
portad topp, bytt till värre kamaxel, nya mirafrästa sätesvinklar.
egenbyggt grenrör. Mhi td025agg.
kopplingsfjädrar förstärk till derbi senda :tummenupp
mikuni 25mm fugge än så länge.
megasquirt v.2 tändning, senare kommer sprutet kopplas in med.
nuvarande laddtryck 0.35 bar, lämnar nog inte mindre än 17-18 häst :yoparty
bränsle V-power, kommer bytas till e85 eller mettis/nitro när allt lirar som det ska´.

tror ingen klår mej med bygge i mindre skala iallafall :tungan
 
knotan skrev:
2545513 drar min med då bara för å va värst :D

fym (orginal 107cc)
uppborrad till 54mm högkompressionskolv. (117cc)
portad topp, bytt till värre kamaxel, nya mirafrästa sätesvinklar.
egenbyggt grenrör. Mhi td025agg.
kopplingsfjädrar förstärk till derbi senda :tummenupp
mikuni 25mm fugge än så länge.
megasquirt v.2 tändning, senare kommer sprutet kopplas in med.
nuvarande laddtryck 0.35 bar, lämnar nog inte mindre än 17-18 häst :yoparty
bränsle V-power, kommer bytas till e85 eller mettis/nitro när allt lirar som det ska´.

tror ingen klår mej med bygge i mindre skala iallafall :tungan

Sporthojs fetaste turbo-hoj, helt klart :tummenupp
 
knotan skrev:
2545513 drar min med då bara för å va värst :D

fym (orginal 107cc)
uppborrad till 54mm högkompressionskolv. (117cc)
portad topp, bytt till värre kamaxel, nya mirafrästa sätesvinklar.
egenbyggt grenrör. Mhi td025agg.
kopplingsfjädrar förstärk till derbi senda :tummenupp
mikuni 25mm fugge än så länge.
megasquirt v.2 tändning, senare kommer sprutet kopplas in med.
nuvarande laddtryck 0.35 bar, lämnar nog inte mindre än 17-18 häst :yoparty
bränsle V-power, kommer bytas till e85 eller mettis/nitro när allt lirar som det ska´.

tror ingen klår mej med bygge i mindre skala iallafall :tungan

Lät skit tufft inga bilder?
 
knotan skrev:
2545513 drar min med då bara för å va värst :D

fym (orginal 107cc)
uppborrad till 54mm högkompressionskolv. (117cc)
portad topp, bytt till värre kamaxel, nya mirafrästa sätesvinklar.
egenbyggt grenrör. Mhi td025agg.
kopplingsfjädrar förstärk till derbi senda :tummenupp
mikuni 25mm fugge än så länge.
megasquirt v.2 tändning, senare kommer sprutet kopplas in med.
nuvarande laddtryck 0.35 bar, lämnar nog inte mindre än 17-18 häst :yoparty
bränsle V-power, kommer bytas till e85 eller mettis/nitro när allt lirar som det ska´.

tror ingen klår mej med bygge i mindre skala iallafall :tungan
Hehe, tufft bygge! Fixa gärna film sen :)

CHIPPEN_no1 skrev:
2549727 Lät skit tufft inga bilder?
Jodå, här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=137911
 
Last edited:
Finns mera turbo bågar i detta land...kom i gen nu...skriv!!:) Själv har jag köpt en laddtrycksstyrning nu. Blev en Blitz SBCi-D. Nu fattas bara större turbo, längre swing, sen får det gärna bli säsong igen:yoparty
 
Är faktiskt inte så mkt jobb med att ta av prylarna om man vill det...annars kan man ju chansa och hoppas på att dom inte ser snurran...man kan lacka allt svart och sätta nät för mm...men man måste komma i håg att ta bort laddmätaren:tummenupp
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top